This article is about the Chicago School which had a mark on a specific period regarding urban studies. The Chicago School or the commonly known Human Ecology emerged in the early 20th century as the dominant aproach to urban studies in American Sociology. The article deals with the emergence of the Chicago School as a perspective in urban sociology, its place in American Sociology, its leading figures and outcomes, in connection with the city of Chicago. Also included in the article are the grounds for the concepts of the ecological theory and human ecology as alternative names for the School; its similarities to and discrepancies with the Hull House social settlement movement, social work and reform movements; and the examples for books and articles produced in the context of the School.
Bu çalışmada, kent çalışmaları alanında belirli bir döneme damgasını vuran Chicago Okulu ele alınmıştır. Chicago Okulu ya da yaygın kullanımla İnsan Çevrebilimi, erken 20. yüzyılda Amerikan sosyolojisinde kent çalışmaları alanında hakim yaklaşım olarak ortaya çıkmıştır. Çalışmada, kent sosyolojisinde bir perspektif olarak Chicago Okulu'nun ortaya çıkışı, Amerikan sosyolojisindeki yeri, temsilcileri ve çalışmaları, Okul'un adını aldığı Chicago kentiyle ilişkili olarak ele alınmıştır. Çalışmada ayrıca, Okul için kullanılan alternatif isimler olarak ekolojik teori ve insan ekolojisi kavramsallaştırmalarının gerekçelerine yer verilmiş, Hull House sosyal yerleşim hareketi, sosyal hizmet çalışmaları ve reform çalışmaları ile benzerliklerine ve farklılaştıkları noktalara değinilmiş ve Okul bağlamında üretilen literatüre örnekler verilmiştir.
Chicago Chicago Okulu insan Çevrebilimi Amerikan Sosyolojisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 22 |