BibTex RIS Kaynak Göster

The Chicago School: A Perspective Peculiar to Chicago

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 22, 365 - 381, 13.10.2011

Öz

This article is about the Chicago School which had a mark on a specific period regarding urban studies. The Chicago School or the commonly known Human Ecology emerged in the early 20th century as the dominant aproach to urban studies in American Sociology. The article deals with the emergence of the Chicago School as a perspective in urban sociology, its place in American Sociology, its leading figures and outcomes, in connection with the city of Chicago. Also included in the article are the grounds for the concepts of the ecological theory and human ecology as alternative names for the School; its similarities to and discrepancies with the Hull House social settlement movement, social work and reform movements; and the examples for books and articles produced in the context of the School.

CHICAGO OKULU: CHİCAGO'YA ÖZGÜ BİR PERSPEKTİF

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 22, 365 - 381, 13.10.2011

Öz

Bu çalışmada, kent çalışmaları alanında belirli bir döneme damgasını vuran Chicago Okulu ele alınmıştır. Chicago Okulu ya da yaygın kullanımla İnsan Çevrebilimi, erken 20. yüzyılda Amerikan sosyolojisinde kent çalışmaları alanında hakim yaklaşım olarak ortaya çıkmıştır. Çalışmada, kent sosyolojisinde bir perspektif olarak Chicago Okulu'nun ortaya çıkışı, Amerikan sosyolojisindeki yeri, temsilcileri ve çalışmaları, Okul'un adını aldığı Chicago kentiyle ilişkili olarak ele alınmıştır. Çalışmada ayrıca, Okul için kullanılan alternatif isimler olarak ekolojik teori ve insan ekolojisi kavramsallaştırmalarının gerekçelerine yer verilmiş, Hull House sosyal yerleşim hareketi, sosyal hizmet çalışmaları ve reform çalışmaları ile benzerliklerine ve farklılaştıkları noktalara değinilmiş ve Okul bağlamında üretilen literatüre örnekler verilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Kaya

Yayımlanma Tarihi 13 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Kaya, T. (2011). CHICAGO OKULU: CHİCAGO’YA ÖZGÜ BİR PERSPEKTİF. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(22), 365-381.
AMA Kaya T. CHICAGO OKULU: CHİCAGO’YA ÖZGÜ BİR PERSPEKTİF. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. Ekim 2011;3(22):365-381.
Chicago Kaya, Tülay. “CHICAGO OKULU: CHİCAGO’YA ÖZGÜ BİR PERSPEKTİF”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3, sy. 22 (Ekim 2011): 365-81.
EndNote Kaya T (01 Ekim 2011) CHICAGO OKULU: CHİCAGO’YA ÖZGÜ BİR PERSPEKTİF. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3 22 365–381.
IEEE T. Kaya, “CHICAGO OKULU: CHİCAGO’YA ÖZGÜ BİR PERSPEKTİF”, İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, c. 3, sy. 22, ss. 365–381, 2011.
ISNAD Kaya, Tülay. “CHICAGO OKULU: CHİCAGO’YA ÖZGÜ BİR PERSPEKTİF”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3/22 (Ekim 2011), 365-381.
JAMA Kaya T. CHICAGO OKULU: CHİCAGO’YA ÖZGÜ BİR PERSPEKTİF. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. 2011;3:365–381.
MLA Kaya, Tülay. “CHICAGO OKULU: CHİCAGO’YA ÖZGÜ BİR PERSPEKTİF”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, c. 3, sy. 22, 2011, ss. 365-81.
Vancouver Kaya T. CHICAGO OKULU: CHİCAGO’YA ÖZGÜ BİR PERSPEKTİF. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. 2011;3(22):365-81.