-
Bu araştırmada sosyoloji bölümü öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları ve çalışma
becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin öğrenme yakla-
şımları ve çalışma becerileri ile yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi ve akademik başarı algıları
arasındaki ilişki de incelenmiştir. Betimsel araştırma deseninde yürütülmüş olan bu
çalışma bir üniversitenin sosyoloji bölümündeki 278 öğrenci ile tamamlanmıştır.
Veri toplama aracı olarak, öğrencilerin kişisel bilgilerini içeren 4 soruluk anket ile
Öğrenme Yaklaşımları ve Çalışma Becerileri Ölçeği (ÖYÇBÖ) kullanılmıştır. Veriler
araştırmacılar tarafından SPSS 15 programında sayı, yüzde, t- testi, ANOVA ve korelasyon
analizi istatistikleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen
sonuçlar, sosyoloji öğrencilerinin ÖYÇBÖ’nün “stratejik ve derinlemesine öğrenme”
yaklaşımını “yüzeysel- öğrenme yaklaşımına” göre istatistiksel olarak anlamlı derecede
daha yüksek oranda tercih ettiklerini göstermiştir. Ayrıca öğrencileri cinsiyet, sınıf
ve akademik başarı algılarına göre ÖYÇBÖ puanları da incelenmiş olup, değişkenler
arasındaki ilişkiler makalede tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 30 |