böyle bir kısıtlamanın kaldırılması şüphesiz uyum bakımından yararlı olmuştur. Ancak içtihatlarına ve uygulamalarına baktığımız zaman şu noktayı da tespit ediyoruz ki, özellikle 1982 Anayasasından sonra, Uluslararası Çalışma Konferansı’nda Türkiye, maalesef çok sık bir biçimde gündeme alınan, çok fazla eleştirilen ülkelerden biri olmuştur ve olmaktadır. Dolayısıyla, 87 sayılı sözleşmeyi de onayladıktan sonra 1993’ten sonra, elbette bu eleştiriler daha da çoğalmıştır. Ancak ilk yıllarda, aynı zamanda ayrı sendikalara birden fazla üye olamayacağına dair hüküm üzerinde ILO denetim organlarının fazla durmadıklarını, ısrar etmediklerini gözlemlemekteyiz. ILO'nun bu açıdan tenkitleri söz konusu olmuştur. Bu tenkitlere karşı Türkiye'yi temsil edenler, bu hükmün sadece yasalara değil, Anayasaya kadar girdiğini orada açıklama fırsatı bulmuş ve yapılan savunma da kanaatimce etkili olmuştur. Durup dururken anayasaya böyle bir hüküm girmez. Girmesi zorunlu muydu böyle bir ayrıntının? Benim kanaatimce hayır. Girme zorunluluğu yoktu. Ama oraya da böyle bir ifadenin konulması da durup dururken olmamıştır. Bunun nedeni, hala tartışma konusu olan
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Konferanslar |
Authors | |
Publication Date | January 25, 2012 |
Submission Date | January 25, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 60 |