Contemporary art presents an interdisciplinary structure that incorporates diverse perspectives and techniques. In this context, the article aims to examine productions that are connected to the space through objects incorporated into the artwork, without severing their connection with the wall surface, thereby coexisting with the space. The scope of the research is limited to prominent works from the “Endnote: Tooth” project by British artist Ian Kiaer, produced between 2005 and the present, which focus on the tripartite construct of surface, object, and space. In Kiaer’s works, which begin on the wall surface and extend into the space through various found objects, it is observed that fragile and delicate materials, such as inflatable balloons, are used. These multiApart installations open up an alternative space between painting and sculpture as they extend from the wall into the environment, allowing the space to be actively integrated into the work and transforming the space itself into the painting. Additionally, Kiaer frequently references Frederick Kiesler’s concept of the “Endless House” in his practice. In the research, a literature review and interpretive methods of qualitative research were employed, drawing on sources from the websites of galleries representing Kiaer, interviews with the artist, and writings from international biennials and exhibitions.
Günümüz sanatı, farklı bakış açıları ve tekniklerin bir arada bulunduğu disiplinler arası bir yapı sunmaktadır. Çeşitli nesnelerle ve mekânla kurulan ilişki, çoklu araçlarla üretim, alternatif ve hibrit olma son dönem yapıtlarında öne çıkan özelliklerdendir. Sanat eseri, nesne ve mekân arasında gerçekleşen bu organik ilişkide, her yapıtın kendine özgü bir şekilde ve kendi anlam dinamiği dâhilinde çeşitli nesnelere ve mekâna eklemlendiği görülmektedir. Bu bağlamda makalede, duvar yüzeyi ile bağlantısını koparmayarak bünyesine kattığı nesneler aracılığıyla mekâna bağlanan ve mekân ile var olan üretimlerin incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın kapsamı, İngiliz sanatçı Ian Kiaer’ın 2005 yılından günümüze ürettiği “Endnote: Tooth” projesinden öne çıkan ve yüzey, nesne, mekân arasında gelişen üçlü kurgu anlayışındaki üretimleri ile sınırlandırılmıştır. Sanatçının duvar yüzeyinde başlayan ve çeşitli buluntu nesnelerle mekâna yayılan üretimlerinde balon gibi şişirilebilir, kırılgan ve hassas yapıdaki maddeler kullanıldığı görülmüştür. Duvardan mekâna yayılarak resim ve heykel arasında alternatif bir alan açan bu büyük boyutlu yerleştirme çalışmalarında mekânın aktif olarak resme dâhil olduğu ve mekânın resme dönüştüğü gözlemA lenmiştir. Ayrıca, Kiaer’in pratiğinde sıklıkla atıfta bulunduğu Frederick Kiesler’in “Sonsuz Ev” kavramı üzerinde durulmuştur. Araştırmada literatür tarama ve nitel araştırma yöntemlerinden yorumlayıcı yöntem kullanılarak, Kiaer’in temsil edildiği sanat galerilerinin web sitelerinden, sanatçı ile yapılan röportajlardan, uluslararası bienal ve sergi yazılarından yararlanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Art History, Theory and Criticism (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 2, 2025 |
Submission Date | November 28, 2024 |
Acceptance Date | April 28, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 34 |