Research Article
BibTex RIS Cite

The Tripartite Constructive Language in Ian Kiaer’s Art Practice

Year 2025, Issue: 34, 111 - 130, 02.07.2025
https://doi.org/10.26650/sty.2025.1592751

Abstract

Contemporary art presents an interdisciplinary structure that incorporates diverse perspectives and techniques. In this context, the article aims to examine productions that are connected to the space through objects incorporated into the artwork, without severing their connection with the wall surface, thereby coexisting with the space. The scope of the research is limited to prominent works from the “Endnote: Tooth” project by British artist Ian Kiaer, produced between 2005 and the present, which focus on the tripartite construct of surface, object, and space. In Kiaer’s works, which begin on the wall surface and extend into the space through various found objects, it is observed that fragile and delicate materials, such as inflatable balloons, are used. These multiApart installations open up an alternative space between painting and sculpture as they extend from the wall into the environment, allowing the space to be actively integrated into the work and transforming the space itself into the painting. Additionally, Kiaer frequently references Frederick Kiesler’s concept of the “Endless House” in his practice. In the research, a literature review and interpretive methods of qualitative research were employed, drawing on sources from the websites of galleries representing Kiaer, interviews with the artist, and writings from international biennials and exhibitions.

References

  • Antmen, Ahu. “BeYaz Küp” ve Ötesi: Postmodern Dönemde GaLeri Mekânının Dönüşümü,” Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekânının İdeolojisi, genel Yayın Yönetmeni İrfan Sancı içinde 9-23. İstanbul: Sel Yayıncılık, 2019. google scholar
  • Danto, Arthur. Sanatın Sonundan Sonra. Çeviren Zeynep Demirsü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2014. google scholar
  • Everdell, William. İlk Modernler Yirminci Yüzyıl Düşüncesinin Kökenlerine İlişkin Profiller. Çeviren Hülya Kocaoluk. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2012. google scholar
  • Fineberg, Jonathan. 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri. Çevirenler Simber Atay-Eskier ve Göral Erinç Yılmaz. İzmir: Karakalem Kitabevi YayınLarı, 2014. google scholar
  • Gintz, CLaude. Başka Yerde & Başka Biçimde. Çeviren Muna Cedden. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2010. google scholar
  • İstanbul Kültür Sanat Vakfı. İmkânsız Değil, Üstelik Gerekli: Küresel Savaş Çağında İyimserlik 10. Uluslararası İstanbul Bienali Kataloğu. İstanbul: Ofset Yapımevi, 2007. google scholar
  • İstanbuL KüLtür Sanat Vakfı. İmkânsız Değil, Üstelik Gerekli: Küresel Savaş Çağında İyimserlik 10. Uluslararası İstanbul Bienali Rehber Kitabı. İstanbuL: Ofset Yapımevi, 2007. google scholar
  • Paz, Octavio. Marcel Duchamp: Çırılçıplak Soyulmuş Görüntü. Çeviren ŞuLe DemirkoL. İstanbuL: Everest YaYınLarı, 2017. google scholar
  • Q’DohertY, Brian. Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekânının İdeolojisi. Çeviren Ahu Antmen. İstanbuL: SeL YaYıncıLık, 2019. google scholar
  • YıLmaz, Mehmet. Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ankara: ÜtopYa YaYınevi, 2006. google scholar
  • ALison Jacques. “Artist ProfiLe.” Erişim 13 Ağustos, 2024. https://aLisonjacques.com/artists/ian-kiaer google scholar
  • ALison Jacques. “lan Kiaer: Endnote, ObLique.” Erişim 13 Ağustos 2024. https://aLisonjacques.com/exhibitions/ian-kiaer-endnote-obLique google scholar
  • ALison Jacques. “lan Kiaer: Tooth House.” Erişim 13 Ağustos 2024. https://aLisonjacques.com/news/ian-kiaer-tooth-house-henrY-moore-institute-Leeds google scholar
  • Aspen Art Museum. “lan Kiaer: Melnikov Project.” Erişim 18 Ağustos 2024. https://www.aspenartmuseum.org/exhibitions/91-ian-kiaer-meLnikov-project google scholar
  • Bailey, Eve. “The Groundbreaking Clarity of Ryan and Trevor Oakes.” The Funambulist Papers Volume 1, hazırlayan Leopold Lambert içinde 188-194. New York: Punctum Books, 2013. Erişim 13 Ağustos 2024. https://LibrarY.oapen.org/bitstream/handLe/20.500.12657/ 25564/1004531.pdf?sequence=1 google scholar
  • BarLas, Mert. “HeYkeL ve Mimari Sentezinde ÜtopYan Bir Ev Manifestosu: Frederick KiesLer’in Sonsuz Ev’i.” Sanat Yazıları 50 (2024): 187-199. google scholar
  • Erişim 22 Temmuz 2024. https://dergipark.org.tr/tr/downLoad/articLe-fiLe/3710572 google scholar
  • Çetgin, Yağmur ve Savaşır, Gökçeçiçek. “SürreaLizm ve KoreaLizm Arakesitinde Frederick KiesLer’in Sonsuz Ev’i.” Yedi (2024): 35,46. Erişim 28 Ekim 2024. doi: 10.17484/Yedi.1509409. google scholar
  • Demirdaş, GüL. “YerLeştirme Sanatı İLe Yerin Ruhunu OrtaYa Çıkarmak.” Toki Haber 129 (2020): 56-61. Erişim 18 Ekim 2024. https://L24. im/XRFMj google scholar
  • Find A Grave. “Bernard Georg Friedrich Riemann.” Erişim 31 Ekim 2024. https://www.findagrave.com/memoriaL/12090715/bernhard-georg_friedrich-riemann google scholar FocaL Point GaLLerY. “Tooth House.” Erişim 13 Ağustos 2024. https://www.fpg.org.uk/exhibition/tooth-house/ google scholar
  • Fondation GaLeries LafaYette. “lan Kiaer.” Erişim 13 Ağustos 2024. https://www.LafaYetteanticipations.com/en/coLLection/artiste/ian-kiaer google scholar
  • HoLman, Martin. “Ping! Who’s there?,” The Florentine, EYLüL 19, 2019. Erişim 14 Ağustos 2024. https://www.theflorentine.net/2019/09/19/ ping-whos-there/ google scholar
  • Hontoria, Javier. “lan Kiaer” Art Forum, Ocak, 2014. Erişim 14 Ağustos 2024. https://www.artforum.com/events/ian-kiaer-5-202807/ google scholar
  • İstanbuL KüLtür Sanat Vakfı. “10. ULusLararası İstanbuL BienaLi. İmkânsız Değil, Üstelik Gerekli: Küresel Savaş Çağında İyimserlik.” 8 EYLüL - 4 Kasım 2007, Erişim 31 Ekim 2024. https://bienaL.iksv.org/tr/bienaL-arsivi/10-uLusLararasi-istanbuL-bienaLi google scholar
  • Moussemagazine. “lan Kiaer “Tooth House” at the HenrY Moore lnstitute, Leeds.” 31 MaYıs 2014, Erişim 13 Ağustos 2024. https://www. moussemagazine.it/magazine/ian-kiaer-henrYmooreinstitute-Leeds/#! google scholar
  • Orhun, OktaY. “CooL ZamanLar, GençLik, Archigram ve Tarifi Zor Bir His Üzerine,” Manifold, 24 Nisan 2017, Erişim 28 Ağustos 2024. https:// manifoLd.press/cooL-zamanLar-gencLik-archigram-ve-tarifi-zor-bir-his-uzerine google scholar
  • ÖzaYten, NiLgün. “Mütevazı Bir Miras. Batı’da Obje Sanatı / KavramsaL Sanat / Post-KavramsaL Sanat ve TürkiYe’de 1965-1992 YıLLarı Arasındaki Benzer EğiLimLer.” Doktora tezi, İstanbuL Üniversitesi, 1992. google scholar
  • Özen, Seda. “Günümüz Sanatında Mekana Özgü (Site-Specific) KavraYışLar BağLamında Yeni Mekan StratejiLeri.” Sanatta YeterLik tezi, Dokuz EYLüL Üniversitesi, 2013. google scholar
  • Rehme, Sandre. “lan Kiaer” Art Forum, Kasım 2007. Erişim 29 Ekim 2024. https://www.artforum.com/events/ian-kiaer-3-184693/ google scholar
  • Renkçi Taştan, Tuğba. “Türkiye’de Çağdaş Sanatta Yerleştirme (Enstalasyon) ve Kültür.” Sanatta Yeterlik tezi, Gazi Üniversitesi, 2018. google scholar
  • Stoppani, Teresa. “ModeL: from object to process.” Unorthodox Ways to Think the City Representations, Constructions, Dynamics içinde 104-143. Abingdon, Oxford New York: RoutLedge, 2018. Erişim 13 Şubat 2023. https://L24.im/LZhBWD google scholar
  • Viner, Katharine. “Artist of the week 68: lan Kiaer.” The Guardian, 23 Ekim 2009. Erişim 29 Ekim 2024. https://www.theguardian.com/ artanddesign/2009/dec/23/artist-ian-kiaer google scholar
  • von Graevenitz, Antje. “SonsuzLuk ve İndirgeme: Frederick KiesLer’in “Sonsuz Ev”i.” E-Skop, Çeviren H. van der Heijden. SaYı 6, MaYıs 21, 2014. Erişim 13 Ağustos 2024. https://www.e-skop.com/skopdergi/sonsuzLuk-ve-indirgeme-frederick-kiesLerin-sonsuz-evi/1956 google scholar
  • Wikipedia. “NikoLai LobachevskY.” Erişim 31 Ekim 2024. https://en.wikipedia.org/wiki/NikoLai_Lobachevsky google scholar
  • Yılmaz, Burhan. “Enstalasyon Sanatında Nesne: İşlevin İptali ve Hikâyenin Doğrudan Aktarımı.” The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC 7 (3) (2017): 488-494. Erişim 16 Mart 2025. https://L24.im/LZhBWD google scholar
  • Yılmaz, Evren ve Ödekan, Ayla. “Yeni-primitivizmden Süprematizme Maleviç’in sanatında tersten perspektif dördüncü boyut iLişkisi.” İTÜ Dergisi 6, SaYı. 2 (2009): 41-54. Erişim 24 Ekim 2022. itudergi.itu.edu.tr/index.php/itudergisi_b/articLe/viewFiLe/1095/1084 google scholar

Ian Kiaer’in Sanat Pratiğinde Üçlü Kurgusal Dil

Year 2025, Issue: 34, 111 - 130, 02.07.2025
https://doi.org/10.26650/sty.2025.1592751

Abstract

Günümüz sanatı, farklı bakış açıları ve tekniklerin bir arada bulunduğu disiplinler arası bir yapı sunmaktadır. Çeşitli nesnelerle ve mekânla kurulan ilişki, çoklu araçlarla üretim, alternatif ve hibrit olma son dönem yapıtlarında öne çıkan özelliklerdendir. Sanat eseri, nesne ve mekân arasında gerçekleşen bu organik ilişkide, her yapıtın kendine özgü bir şekilde ve kendi anlam dinamiği dâhilinde çeşitli nesnelere ve mekâna eklemlendiği görülmektedir. Bu bağlamda makalede, duvar yüzeyi ile bağlantısını koparmayarak bünyesine kattığı nesneler aracılığıyla mekâna bağlanan ve mekân ile var olan üretimlerin incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın kapsamı, İngiliz sanatçı Ian Kiaer’ın 2005 yılından günümüze ürettiği “Endnote: Tooth” projesinden öne çıkan ve yüzey, nesne, mekân arasında gelişen üçlü kurgu anlayışındaki üretimleri ile sınırlandırılmıştır. Sanatçının duvar yüzeyinde başlayan ve çeşitli buluntu nesnelerle mekâna yayılan üretimlerinde balon gibi şişirilebilir, kırılgan ve hassas yapıdaki maddeler kullanıldığı görülmüştür. Duvardan mekâna yayılarak resim ve heykel arasında alternatif bir alan açan bu büyük boyutlu yerleştirme çalışmalarında mekânın aktif olarak resme dâhil olduğu ve mekânın resme dönüştüğü gözlemA lenmiştir. Ayrıca, Kiaer’in pratiğinde sıklıkla atıfta bulunduğu Frederick Kiesler’in “Sonsuz Ev” kavramı üzerinde durulmuştur. Araştırmada literatür tarama ve nitel araştırma yöntemlerinden yorumlayıcı yöntem kullanılarak, Kiaer’in temsil edildiği sanat galerilerinin web sitelerinden, sanatçı ile yapılan röportajlardan, uluslararası bienal ve sergi yazılarından yararlanılmıştır.

References

  • Antmen, Ahu. “BeYaz Küp” ve Ötesi: Postmodern Dönemde GaLeri Mekânının Dönüşümü,” Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekânının İdeolojisi, genel Yayın Yönetmeni İrfan Sancı içinde 9-23. İstanbul: Sel Yayıncılık, 2019. google scholar
  • Danto, Arthur. Sanatın Sonundan Sonra. Çeviren Zeynep Demirsü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2014. google scholar
  • Everdell, William. İlk Modernler Yirminci Yüzyıl Düşüncesinin Kökenlerine İlişkin Profiller. Çeviren Hülya Kocaoluk. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2012. google scholar
  • Fineberg, Jonathan. 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri. Çevirenler Simber Atay-Eskier ve Göral Erinç Yılmaz. İzmir: Karakalem Kitabevi YayınLarı, 2014. google scholar
  • Gintz, CLaude. Başka Yerde & Başka Biçimde. Çeviren Muna Cedden. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2010. google scholar
  • İstanbul Kültür Sanat Vakfı. İmkânsız Değil, Üstelik Gerekli: Küresel Savaş Çağında İyimserlik 10. Uluslararası İstanbul Bienali Kataloğu. İstanbul: Ofset Yapımevi, 2007. google scholar
  • İstanbuL KüLtür Sanat Vakfı. İmkânsız Değil, Üstelik Gerekli: Küresel Savaş Çağında İyimserlik 10. Uluslararası İstanbul Bienali Rehber Kitabı. İstanbuL: Ofset Yapımevi, 2007. google scholar
  • Paz, Octavio. Marcel Duchamp: Çırılçıplak Soyulmuş Görüntü. Çeviren ŞuLe DemirkoL. İstanbuL: Everest YaYınLarı, 2017. google scholar
  • Q’DohertY, Brian. Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekânının İdeolojisi. Çeviren Ahu Antmen. İstanbuL: SeL YaYıncıLık, 2019. google scholar
  • YıLmaz, Mehmet. Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ankara: ÜtopYa YaYınevi, 2006. google scholar
  • ALison Jacques. “Artist ProfiLe.” Erişim 13 Ağustos, 2024. https://aLisonjacques.com/artists/ian-kiaer google scholar
  • ALison Jacques. “lan Kiaer: Endnote, ObLique.” Erişim 13 Ağustos 2024. https://aLisonjacques.com/exhibitions/ian-kiaer-endnote-obLique google scholar
  • ALison Jacques. “lan Kiaer: Tooth House.” Erişim 13 Ağustos 2024. https://aLisonjacques.com/news/ian-kiaer-tooth-house-henrY-moore-institute-Leeds google scholar
  • Aspen Art Museum. “lan Kiaer: Melnikov Project.” Erişim 18 Ağustos 2024. https://www.aspenartmuseum.org/exhibitions/91-ian-kiaer-meLnikov-project google scholar
  • Bailey, Eve. “The Groundbreaking Clarity of Ryan and Trevor Oakes.” The Funambulist Papers Volume 1, hazırlayan Leopold Lambert içinde 188-194. New York: Punctum Books, 2013. Erişim 13 Ağustos 2024. https://LibrarY.oapen.org/bitstream/handLe/20.500.12657/ 25564/1004531.pdf?sequence=1 google scholar
  • BarLas, Mert. “HeYkeL ve Mimari Sentezinde ÜtopYan Bir Ev Manifestosu: Frederick KiesLer’in Sonsuz Ev’i.” Sanat Yazıları 50 (2024): 187-199. google scholar
  • Erişim 22 Temmuz 2024. https://dergipark.org.tr/tr/downLoad/articLe-fiLe/3710572 google scholar
  • Çetgin, Yağmur ve Savaşır, Gökçeçiçek. “SürreaLizm ve KoreaLizm Arakesitinde Frederick KiesLer’in Sonsuz Ev’i.” Yedi (2024): 35,46. Erişim 28 Ekim 2024. doi: 10.17484/Yedi.1509409. google scholar
  • Demirdaş, GüL. “YerLeştirme Sanatı İLe Yerin Ruhunu OrtaYa Çıkarmak.” Toki Haber 129 (2020): 56-61. Erişim 18 Ekim 2024. https://L24. im/XRFMj google scholar
  • Find A Grave. “Bernard Georg Friedrich Riemann.” Erişim 31 Ekim 2024. https://www.findagrave.com/memoriaL/12090715/bernhard-georg_friedrich-riemann google scholar FocaL Point GaLLerY. “Tooth House.” Erişim 13 Ağustos 2024. https://www.fpg.org.uk/exhibition/tooth-house/ google scholar
  • Fondation GaLeries LafaYette. “lan Kiaer.” Erişim 13 Ağustos 2024. https://www.LafaYetteanticipations.com/en/coLLection/artiste/ian-kiaer google scholar
  • HoLman, Martin. “Ping! Who’s there?,” The Florentine, EYLüL 19, 2019. Erişim 14 Ağustos 2024. https://www.theflorentine.net/2019/09/19/ ping-whos-there/ google scholar
  • Hontoria, Javier. “lan Kiaer” Art Forum, Ocak, 2014. Erişim 14 Ağustos 2024. https://www.artforum.com/events/ian-kiaer-5-202807/ google scholar
  • İstanbuL KüLtür Sanat Vakfı. “10. ULusLararası İstanbuL BienaLi. İmkânsız Değil, Üstelik Gerekli: Küresel Savaş Çağında İyimserlik.” 8 EYLüL - 4 Kasım 2007, Erişim 31 Ekim 2024. https://bienaL.iksv.org/tr/bienaL-arsivi/10-uLusLararasi-istanbuL-bienaLi google scholar
  • Moussemagazine. “lan Kiaer “Tooth House” at the HenrY Moore lnstitute, Leeds.” 31 MaYıs 2014, Erişim 13 Ağustos 2024. https://www. moussemagazine.it/magazine/ian-kiaer-henrYmooreinstitute-Leeds/#! google scholar
  • Orhun, OktaY. “CooL ZamanLar, GençLik, Archigram ve Tarifi Zor Bir His Üzerine,” Manifold, 24 Nisan 2017, Erişim 28 Ağustos 2024. https:// manifoLd.press/cooL-zamanLar-gencLik-archigram-ve-tarifi-zor-bir-his-uzerine google scholar
  • ÖzaYten, NiLgün. “Mütevazı Bir Miras. Batı’da Obje Sanatı / KavramsaL Sanat / Post-KavramsaL Sanat ve TürkiYe’de 1965-1992 YıLLarı Arasındaki Benzer EğiLimLer.” Doktora tezi, İstanbuL Üniversitesi, 1992. google scholar
  • Özen, Seda. “Günümüz Sanatında Mekana Özgü (Site-Specific) KavraYışLar BağLamında Yeni Mekan StratejiLeri.” Sanatta YeterLik tezi, Dokuz EYLüL Üniversitesi, 2013. google scholar
  • Rehme, Sandre. “lan Kiaer” Art Forum, Kasım 2007. Erişim 29 Ekim 2024. https://www.artforum.com/events/ian-kiaer-3-184693/ google scholar
  • Renkçi Taştan, Tuğba. “Türkiye’de Çağdaş Sanatta Yerleştirme (Enstalasyon) ve Kültür.” Sanatta Yeterlik tezi, Gazi Üniversitesi, 2018. google scholar
  • Stoppani, Teresa. “ModeL: from object to process.” Unorthodox Ways to Think the City Representations, Constructions, Dynamics içinde 104-143. Abingdon, Oxford New York: RoutLedge, 2018. Erişim 13 Şubat 2023. https://L24.im/LZhBWD google scholar
  • Viner, Katharine. “Artist of the week 68: lan Kiaer.” The Guardian, 23 Ekim 2009. Erişim 29 Ekim 2024. https://www.theguardian.com/ artanddesign/2009/dec/23/artist-ian-kiaer google scholar
  • von Graevenitz, Antje. “SonsuzLuk ve İndirgeme: Frederick KiesLer’in “Sonsuz Ev”i.” E-Skop, Çeviren H. van der Heijden. SaYı 6, MaYıs 21, 2014. Erişim 13 Ağustos 2024. https://www.e-skop.com/skopdergi/sonsuzLuk-ve-indirgeme-frederick-kiesLerin-sonsuz-evi/1956 google scholar
  • Wikipedia. “NikoLai LobachevskY.” Erişim 31 Ekim 2024. https://en.wikipedia.org/wiki/NikoLai_Lobachevsky google scholar
  • Yılmaz, Burhan. “Enstalasyon Sanatında Nesne: İşlevin İptali ve Hikâyenin Doğrudan Aktarımı.” The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC 7 (3) (2017): 488-494. Erişim 16 Mart 2025. https://L24.im/LZhBWD google scholar
  • Yılmaz, Evren ve Ödekan, Ayla. “Yeni-primitivizmden Süprematizme Maleviç’in sanatında tersten perspektif dördüncü boyut iLişkisi.” İTÜ Dergisi 6, SaYı. 2 (2009): 41-54. Erişim 24 Ekim 2022. itudergi.itu.edu.tr/index.php/itudergisi_b/articLe/viewFiLe/1095/1084 google scholar
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Art History, Theory and Criticism (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Zehra Seda Boztunalı 0000-0003-4125-5424

Umut Kayapınar 0000-0003-2146-6769

Publication Date July 2, 2025
Submission Date November 28, 2024
Acceptance Date April 28, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 34

Cite

APA Boztunalı, Z. S., & Kayapınar, U. (2025). Ian Kiaer’in Sanat Pratiğinde Üçlü Kurgusal Dil. Sanat Tarihi Yıllığı(34), 111-130. https://doi.org/10.26650/sty.2025.1592751
AMA Boztunalı ZS, Kayapınar U. Ian Kiaer’in Sanat Pratiğinde Üçlü Kurgusal Dil. Sanat Tarihi Yıllığı. July 2025;(34):111-130. doi:10.26650/sty.2025.1592751
Chicago Boztunalı, Zehra Seda, and Umut Kayapınar. “Ian Kiaer’in Sanat Pratiğinde Üçlü Kurgusal Dil”. Sanat Tarihi Yıllığı, no. 34 (July 2025): 111-30. https://doi.org/10.26650/sty.2025.1592751.
EndNote Boztunalı ZS, Kayapınar U (July 1, 2025) Ian Kiaer’in Sanat Pratiğinde Üçlü Kurgusal Dil. Sanat Tarihi Yıllığı 34 111–130.
IEEE Z. S. Boztunalı and U. Kayapınar, “Ian Kiaer’in Sanat Pratiğinde Üçlü Kurgusal Dil”, Sanat Tarihi Yıllığı, no. 34, pp. 111–130, July2025, doi: 10.26650/sty.2025.1592751.
ISNAD Boztunalı, Zehra Seda - Kayapınar, Umut. “Ian Kiaer’in Sanat Pratiğinde Üçlü Kurgusal Dil”. Sanat Tarihi Yıllığı 34 (July2025), 111-130. https://doi.org/10.26650/sty.2025.1592751.
JAMA Boztunalı ZS, Kayapınar U. Ian Kiaer’in Sanat Pratiğinde Üçlü Kurgusal Dil. Sanat Tarihi Yıllığı. 2025;:111–130.
MLA Boztunalı, Zehra Seda and Umut Kayapınar. “Ian Kiaer’in Sanat Pratiğinde Üçlü Kurgusal Dil”. Sanat Tarihi Yıllığı, no. 34, 2025, pp. 111-30, doi:10.26650/sty.2025.1592751.
Vancouver Boztunalı ZS, Kayapınar U. Ian Kiaer’in Sanat Pratiğinde Üçlü Kurgusal Dil. Sanat Tarihi Yıllığı. 2025(34):111-30.