Research Article
BibTex RIS Cite

İnternet'te Spor Pazarlamasında AHS Yöntemi: Türkiye Futbol Süper Ligi Takımları Örneği

Year 2010, , 41 - 59, 01.10.2010
https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.32042

Abstract

AMAÇ: Bu çalışmada spor kulüplerinin İnternet üzerindeki faaliyetlerinin pazarlamaaçısından incelenmiştir. Araştırmanın uygulamasında Türkiye Futbol Süper Ligikulüplerinin Web sayfalarındaki pazarlama faaliyetlerinin performanslarıAnalitik Hiyerarşi Yöntemi ile değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre, futbolkulüplerinin ürünlerini İnternet üzerinden pazarlarken etkin olabilmeleri için, ilkolarak Web sayfalarında haberlere yer vermelerinin büyük ölçüde önemliolduğu, ikinci olarak da kullanım kolaylığının önem taşıdığı belirlenmiştir.Ayrıca Türkiye Futbol Süper Ligi’nde dört büyükler olarak bilinen Beşiktaş,Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor’un Web sayfalarının performanslarınındeğerlendirilmesi sonucunda da ilk dört sırada oldukları tespit edilmiştir

AHP method using on sports marketing on the internet: Turkey football super league teams

Year 2010, , 41 - 59, 01.10.2010
https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.32042

Abstract

OBJECTIVE: This paper was found out sport clubs marketing strategies via Internet web sites.Analytic Hierarchy Method was used to evaluate marketing activitiesperformance of Turkish Football Super League clubs’ on their official web sites.As a result, it was firstly determined that clubs have to give a place the news ontheir Web sites and secondly the easy usage of Web sites’ is too important to beeffective when sport clubs are selling the merchandise via Internet. Furthermore,Fenerbahce, Galatasaray, Besiktas and Trabzonspor which are known as “fourbig” in the Turkish Football Super League, became the first four rank during theevaluation of Web sites’ performance.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Other ID JA62CN46CY
Journal Section Research Article
Authors

Sanem Alkibay1 This is me

Aytül Dağlı Ekmekci2 This is me

Publication Date October 1, 2010
Published in Issue Year 2010

Cite

APA Alkibay1, S., & Ekmekci2, A. D. (2010). İnternet’te Spor Pazarlamasında AHS Yöntemi: Türkiye Futbol Süper Ligi Takımları Örneği. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 1(2), 41-59. https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.32042