Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İnternet'te Spor Pazarlamasında AHS Yöntemi: Türkiye Futbol Süper Ligi Takımları Örneği

Yıl 2010, , 41 - 59, 01.10.2010
https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.32042

Öz

AMAÇ: Bu çalışmada spor kulüplerinin İnternet üzerindeki faaliyetlerinin pazarlamaaçısından incelenmiştir. Araştırmanın uygulamasında Türkiye Futbol Süper Ligikulüplerinin Web sayfalarındaki pazarlama faaliyetlerinin performanslarıAnalitik Hiyerarşi Yöntemi ile değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre, futbolkulüplerinin ürünlerini İnternet üzerinden pazarlarken etkin olabilmeleri için, ilkolarak Web sayfalarında haberlere yer vermelerinin büyük ölçüde önemliolduğu, ikinci olarak da kullanım kolaylığının önem taşıdığı belirlenmiştir.Ayrıca Türkiye Futbol Süper Ligi’nde dört büyükler olarak bilinen Beşiktaş,Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor’un Web sayfalarının performanslarınındeğerlendirilmesi sonucunda da ilk dört sırada oldukları tespit edilmiştir

AHP method using on sports marketing on the internet: Turkey football super league teams

Yıl 2010, , 41 - 59, 01.10.2010
https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.32042

Öz

OBJECTIVE: This paper was found out sport clubs marketing strategies via Internet web sites.Analytic Hierarchy Method was used to evaluate marketing activitiesperformance of Turkish Football Super League clubs’ on their official web sites.As a result, it was firstly determined that clubs have to give a place the news ontheir Web sites and secondly the easy usage of Web sites’ is too important to beeffective when sport clubs are selling the merchandise via Internet. Furthermore,Fenerbahce, Galatasaray, Besiktas and Trabzonspor which are known as “fourbig” in the Turkish Football Super League, became the first four rank during theevaluation of Web sites’ performance.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Diğer ID JA62CN46CY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sanem Alkibay1 Bu kişi benim

Aytül Dağlı Ekmekci2 Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010

Kaynak Göster

APA Alkibay1, S., & Ekmekci2, A. D. (2010). İnternet’te Spor Pazarlamasında AHS Yöntemi: Türkiye Futbol Süper Ligi Takımları Örneği. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 1(2), 41-59. https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.32042