Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancı Marka İsimlerinin İnternet Tüketicisinin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi: Teknolojik Ürünler Üzerine bir Araştırma

Year 2013, , 21 - 47, 01.10.2013
https://doi.org/10.5505/iuyd.2013.57441

Abstract

AMAÇ: Bu çalışma, yabancı isme sahip markaların İnternet tüketicisi satın almadavranışlarına ve satın alma kararlarına etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır.Bu amaçla; günlük hayatta kullanılan teknolojik ürünler üreten yerli bir firmanın,teknolojik ürün kategorilerinde yer alan yeni ürünlerine yabancı marka ismiverme konusunda bir ön çalışma yaptığı senaryosuna göre bir anket hazırlanmışve bu anket, Türkiye genelinde bulunan İnternet kullanan tüketicilereuygulanmıştır. Bu çerçevede, yabancı isme sahip markaların, fiyat ve kalitefaktörleri üzerinde ne yönde bir etkiye sahip oldukları belirlenmiştir. Bununlabirlikte; marka isminin yabancı olmasının tüketici satın alma davranışlarıüzerinde direkt veya endirekt bir etkiye sahip olduğunu belirlemek amacıylahazırlanmış likert soruları aracılığıyla marka isminin etkili olduğu faktörlerbelirlenmiştir. Yabancı isme sahip markaların; belirlenen bu faktörleri hangiyönde etkiledikleri tespit edilmiş ve bu sonuca göre bu faktörler ile tüketici satınalma kararı arasındaki ilişki yorumlanmıştır.YÖNTEMLER: BULGULAR: SONUÇ

The Effects of Foreign Brand Names on Consumer Purchasing Behaviors: A Study on Technological Products

Year 2013, , 21 - 47, 01.10.2013
https://doi.org/10.5505/iuyd.2013.57441

Abstract

OBJECTIVE: This study has taken place in order to examine the effects of foreign brand namesin Internet consumer purchasing behaviors and decisions. In order to do this, aquestionnaire has been prepared according to a scenario where a local company,which manufactures technological products used in daily lifes names its newproducts that take place in its technological product categories with foreignnames and this questionnaire has been conducted throughout Turkey toconsumers using the Internet. In this frame, how brands with foreign names havean effect on their cost and quality factors have been determined. In addition, thelikert scale applied in order to determine whether or not foreign brand nameshave direct or indirect effect on consumers purchasing behavior have been usedto determine which factors brand names are effective on. It has been determinedhow brands with foreign names effect these factors and the relation betweenthese factors and consumers purchasing decisions have been interpretedaccordingly.METHODS: RESULTS: CONCLUSION

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Other ID JA46PD59HZ
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Baş1 This is me

Şaylan Şahin2 This is me

Publication Date October 1, 2013
Published in Issue Year 2013

Cite

APA Baş1, M., & Şahin2, Ş. (2013). Yabancı Marka İsimlerinin İnternet Tüketicisinin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi: Teknolojik Ürünler Üzerine bir Araştırma. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 4(2), 21-47. https://doi.org/10.5505/iuyd.2013.57441