AMAÇ: Bu çalışma, yabancı isme sahip markaların İnternet tüketicisi satın almadavranışlarına ve satın alma kararlarına etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır.Bu amaçla; günlük hayatta kullanılan teknolojik ürünler üreten yerli bir firmanın,teknolojik ürün kategorilerinde yer alan yeni ürünlerine yabancı marka ismiverme konusunda bir ön çalışma yaptığı senaryosuna göre bir anket hazırlanmışve bu anket, Türkiye genelinde bulunan İnternet kullanan tüketicilereuygulanmıştır. Bu çerçevede, yabancı isme sahip markaların, fiyat ve kalitefaktörleri üzerinde ne yönde bir etkiye sahip oldukları belirlenmiştir. Bununlabirlikte; marka isminin yabancı olmasının tüketici satın alma davranışlarıüzerinde direkt veya endirekt bir etkiye sahip olduğunu belirlemek amacıylahazırlanmış likert soruları aracılığıyla marka isminin etkili olduğu faktörlerbelirlenmiştir. Yabancı isme sahip markaların; belirlenen bu faktörleri hangiyönde etkiledikleri tespit edilmiş ve bu sonuca göre bu faktörler ile tüketici satınalma kararı arasındaki ilişki yorumlanmıştır.YÖNTEMLER: BULGULAR: SONUÇ
Marka İsmi Marka Değeri Bileşenleri Tüketici Satın Alma Davranışları
OBJECTIVE: This study has taken place in order to examine the effects of foreign brand namesin Internet consumer purchasing behaviors and decisions. In order to do this, aquestionnaire has been prepared according to a scenario where a local company,which manufactures technological products used in daily lifes names its newproducts that take place in its technological product categories with foreignnames and this questionnaire has been conducted throughout Turkey toconsumers using the Internet. In this frame, how brands with foreign names havean effect on their cost and quality factors have been determined. In addition, thelikert scale applied in order to determine whether or not foreign brand nameshave direct or indirect effect on consumers purchasing behavior have been usedto determine which factors brand names are effective on. It has been determinedhow brands with foreign names effect these factors and the relation betweenthese factors and consumers purchasing decisions have been interpretedaccordingly.METHODS: RESULTS: CONCLUSION
Brand Name Brand Equity Components Consumer Purchasing Behaviors
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Diğer ID | JA46PD59HZ |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 |