Research Article
BibTex RIS Cite

İnternet Pazarlama Faaliyetlerinde Tüketici Satın Alma Karar Süreci

Year 2010, Volume: 1 Issue: 2, 29 - 39, 01.10.2010
https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.58066

Abstract

Son yıllarda İnternet, işletmecilik ve sosyal hayatta radikal değişikliklerin
yaşanmasına neden olmuştur. Bugün, artık İnternet pazarlamanın önemli bir
iletişim aracıdır. İnternet’in yoğun yaygın olarak kullanılmaya başlanmasının en
önemli nedeni kullanım maliyetinin ucuz olmasıdır. Bu nedenle tüketiciler de
İnternet’i sıklıkla kullanmaktadır. Dolayısıyla pazarlama açısından da İnternet
son derece önemlidir. Bu çalışmada ise İnternet’te pazarlama faaliyetlerinde
tüketici satın alma karar süreci değerlendirilmiştir.

Consumer purchase decision process on the internet marketing

Year 2010, Volume: 1 Issue: 2, 29 - 39, 01.10.2010
https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.58066

Abstract

Internet caused a radical change in social and business life during recent years.
Today, internet is an important communication channel in the marketing. The
most important reason on starting to use the internet is that it has cheap cost of
usage. For this reason, consumers use the internet frequently. This is why the
internet is extremely important in terms of marketing. This study evaluated the
Internet marketing activities, consumer purchase decision process.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Other ID JA65EJ66HG
Journal Section Research Article
Authors

Sami Ozan Özcan This is me

Publication Date October 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Özcan, S. O. (2010). İnternet Pazarlama Faaliyetlerinde Tüketici Satın Alma Karar Süreci. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 1(2), 29-39. https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.58066