Research Article
BibTex RIS Cite

İnternet Ortamında Pazarlama, Online Rezervasyon; Şehirlerarası Otobüs Firmaları Üzerine Bir Araştırma

Year 2012, Volume: 3 Issue: 1, 5 - 30, 01.05.2012
https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.76486

Abstract

İnternet, küreselleşen dünyada pazarlamanın önemli araçlarından birisidir. Bu çalışmada, Türkiye’de otobüsle şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan firmaların, online rezervasyon ve satış sistemlerini ne ölçüde ve etkinlikte kullandıkları ölçülmeye çalışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur. Araştırma evrenini, İstanbul, Bursa ve Ege bölge müdürlüklerine bağlı şehirlerarası otobüs firmaları oluşturmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, firmalar İnternet sitelerini öncelikle reklam ve tanıtım, müşteriler ile iletişim kurma, müşterilere bilgi sunma ve veri tabanı oluşturma amaçları ile kullanmaktadırlar.

Marketing on the internet, online reservation; a survey on intercity bus companies

Year 2012, Volume: 3 Issue: 1, 5 - 30, 01.05.2012
https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.76486

Abstract

Internet is one of the important tools of marketing in globalizing world. In this study, it is tried to measure the effectiveness and the rate of online reservation and sales systems used by intercity bus companies in Turkey. The research population is comprised by intercity bus companies affiliated to Istanbul, Bursa and the Aegean regional directorate. According to research results, businesses use their websites preferably for advertising and promotion, communicate with customers, providing information to customers and creating a data base.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Other ID JA54CA77BM
Journal Section Research Article
Authors

Hasan Gül This is me

Mustafa Boz This is me

Publication Date May 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Gül, H., & Boz, M. (2012). İnternet Ortamında Pazarlama, Online Rezervasyon; Şehirlerarası Otobüs Firmaları Üzerine Bir Araştırma. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 3(1), 5-30. https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.76486