Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İnternet Ortamında Pazarlama, Online Rezervasyon; Şehirlerarası Otobüs Firmaları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 1, 5 - 30, 01.05.2012
https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.76486

Öz

İnternet, küreselleşen dünyada pazarlamanın önemli araçlarından birisidir. Bu çalışmada, Türkiye’de otobüsle şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan firmaların, online rezervasyon ve satış sistemlerini ne ölçüde ve etkinlikte kullandıkları ölçülmeye çalışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur. Araştırma evrenini, İstanbul, Bursa ve Ege bölge müdürlüklerine bağlı şehirlerarası otobüs firmaları oluşturmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, firmalar İnternet sitelerini öncelikle reklam ve tanıtım, müşteriler ile iletişim kurma, müşterilere bilgi sunma ve veri tabanı oluşturma amaçları ile kullanmaktadırlar.

Marketing on the internet, online reservation; a survey on intercity bus companies

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 1, 5 - 30, 01.05.2012
https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.76486

Öz

Internet is one of the important tools of marketing in globalizing world. In this study, it is tried to measure the effectiveness and the rate of online reservation and sales systems used by intercity bus companies in Turkey. The research population is comprised by intercity bus companies affiliated to Istanbul, Bursa and the Aegean regional directorate. According to research results, businesses use their websites preferably for advertising and promotion, communicate with customers, providing information to customers and creating a data base.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Diğer ID JA54CA77BM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Gül Bu kişi benim

Mustafa Boz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gül, H., & Boz, M. (2012). İnternet Ortamında Pazarlama, Online Rezervasyon; Şehirlerarası Otobüs Firmaları Üzerine Bir Araştırma. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 3(1), 5-30. https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.76486