Research Article
BibTex RIS Cite

The effects of market, e-marketing, entrepreneurial, and technology orientations on export performance

Year 2012, Volume: 3 Issue: 2, 27 - 52, 01.10.2012
https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.80774

Abstract

OBJECTIVE: This study investigated the impacts of stratejic orientations on exportperformance. Research model posits that market, e-marketing, entrepreneurialand technology orientations have a possitive impact on export performance. Thefindings demonstrate that market and e-marketing orientations have partiallyeffects on export performance. The paper provides a better understanding onhow to improve export performance.METHODS: RESULTS: CONCLUSION

PAZAR, E-PAZARLAMA, GİRİŞİMCİLİK VE TEKNOLOJİ YÖNELİMLERİNİN İHRACAT PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ

Year 2012, Volume: 3 Issue: 2, 27 - 52, 01.10.2012
https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.80774

Abstract

AMAÇ: Bu çalışma ihracat performansı üzerine stratejik yönelimlerin etkisiniaraştırmaktadır. Araştırma modeli pazar, e-pazarlama, girişimcilik ve teknolojiyönelimlerinin ihracat performansı üzerinde pozitif etkisine sahip olduğunuvarsaymaktadır. Araştırma sonuçları pazar ve e-pazarlama yöneliminin ihracatperformansı üzerine kısmi etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Çalışmaihracat performansının nasıl iyileştirilebileceği hususundaki bilgimizi arttırmayısağlayacaktır.YÖNTEMLER: BULGULAR: SONUÇ

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Other ID JA55BF27FY
Journal Section Research Article
Authors

Atilla Sürer1 This is me

Hanifi Murat Mutlu2 This is me

Publication Date October 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Sürer1, A., & Mutlu2, H. M. (2012). PAZAR, E-PAZARLAMA, GİRİŞİMCİLİK VE TEKNOLOJİ YÖNELİMLERİNİN İHRACAT PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 3(2), 27-52. https://doi.org/10.5505/iuyd.2012.80774