Bilgi ve iletişim teknolojilerinde olağanüstü gelişim kamusal etkinliklerde de
yeni teknoloji kullanımını beraberinde getirmiştir. Gelir idareleri de diğer kamu
idareleri gibi bu sürece dâhil olmuştur. Türk Gelir İdaresi 90’lı yılların başından
itibaren hayata geçirdiği bir dizi otomasyon projesi ile uyum ve yönetim
maliyetlerini minimize etmek üzere bilgisayar teknolojilerini birer araç olarak
kullanmayı, kurumun çalışmalarında etkinlik ve verimliliğini arttırmayı ve
sağladığı verilerle güçlü bir karar destek ve yönetim bilgi sistemi oluşturmayı
hedeflemiştir. Bu amaçla Türk Gelir İdaresi hem mevcut vergi daireleri
uygulamaları arasında bilgi alışverişine olanak tanıyan kurumsal; hem bankalar
ve gümrük idaresi gibi birlikte işlem yaptığı kurumlarla bilgi alışverişine olanak
sağlayacak kurumlar arası, hem de doğrudan vatandaşlara yönelik projeler
geliştirmiştir.
OBJECTIVE: Extraordinary development of information and communication technologies also brings using of new technologies on public events. Revenue administrations have been involved in this process as well as other public administrations. With a series automation projects at the beginning of 90’s, Turkish Revenue Administration has aimed to using of computer technology in order to minimize compliance and administration costs, increase the effectiveness and efficiency of organizations and provide a strong decision support and management information system with provided data. Therefore, Turkish Revenue Administration has developed projects for itself, other institution and citizens
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Other ID | JA63DK53CT |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 4 Issue: 1 |