The basis of this study aims to explore the usage levels of consumption items in the digital market of generations X, Y, Z and the intergenerational change of individual consumption trends changing on the axis of digital transformation. In particular, it is aimed to analyze social media usage, unnecessary digital purchases, conscious consumption approaches, spending habits for digital products and services and to raise awareness about unnoticed digital consumption. The findings of the study reveal how generations are the target audience in the digital world and how they differ from each other in many ways. In the study, 320 people were surveyed and the results were cross-analyzed with SPSS 25 chi-square test. As a result of our study, it is seen that Generation Z has the largest share of the digital market. We hope that our study will contribute to the in-depth examination of the individual and social effects of the digital age.
Bu çalışmanın temeli, X,Y,Z kuşaklarının dijital pazarda bulunan tüketim kalemlerinin kullanım seviyelerini, dijital dönüşüm ekseninde değişen bireysel tüketim eğilimlerinin kuşaklar arası değişimini keşfetmeyi hedeflemektedir. Özellikle sosyal medya kullanımı, gereksiz dijital alışverişler, bilinçli tüketim yaklaşımları, dijital ürün ve hizmetlere yönelik harcama alışkanlıkların analiz edilmesi ve farkedilmeden yapılan dijital tüketimler konusunda farkındalık uyandırması amaçlanmaktadır. Çalışmanın bulguları kuşakların dijital dünyada ne kadar hedef kitle olduğunu ve bu noktada birbirinden farklarını bir çok açıdan ortaya çıkarmaktadır. Çalışmada 320 kişiye anket uygulanmış ve SPSS 25 kikare testi ile sonuçlar çapraz analiz yapılmıştır. Çalışmamızın sonucunda dijital pazarın en büyük payını Z kuşağının aldığını görülmektedir. Çalışmamızın dijital çağın bireysel ve toplumsal etkilerininin derinlemesine incelemenmesinde katkı sağlayacağını ümit ediyoruz.
Makalemi sadece bu dergiye yolladığımı beyan ederim.
KAtkısı olan kurum bulunmamaktadır.
Makalemi kabul eden derginize teşekkür ederim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social Media Studies, Marketing (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 24, 2025 |
Submission Date | January 7, 2025 |
Acceptance Date | March 17, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 16 Issue: 1 |