Research Article
BibTex RIS Cite

Türk Milli Eğitim Sisteminde Barış Gönüllüleri ve Faaliyetleri

Year 2018, Volume: 17 Issue: 34, 311 - 336, 25.12.2018

Abstract

Bu çalışmanın amacı Barış Gönüllüleri’nin Türk eğitim sistemindeki yerini göstermektir. Barış Gönüllüleri, ABD tarafından dünyanın farklı ülkelerine belli amaçlarla gönderilen Amerikan vatandaşlarından oluşmaktadır. Farklı alanlarda faaliyet gösteren Barış Gönüllüleri, diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de eğitim üzerinde yoğunlaşmışlardır. Bu alandan sorumlu Barış Gönüllüleri, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi okullarda çalışmışlar ve daha çok İngilizce öğretmeni olarak görev yapmışlardır. Büyük kısmı üniversite mezunu olmakla birlikte öğretmenlik formasyonu bulunmayan ve Türkiye’nin farklı bölgelerinde çalışan Barış Gönüllüleri, genel olarak öğretmenlikte zorlanmışlardır. Bununla birlikte Barış Gönüllüleri arasında öğretmenlikte son derece başarılı olanlara da rastlanmıştır. Barış Gönüllüleri’nin öğrencilerine, çalıştıkları kurum ve yaşadıkları yerlere dair önemli gözlemleri olmuştur. Aynı şekilde Barış Gönüllüleri’ne yönelik de öğrencilerin ve okul idarelerinin gözlemleri vardır. Bu da Barış Gönüllüleri’nin Türk Milli Eğitim Sistemi içindeki yerini anlamamıza yardımcı olmaktadır.

References

  • Kaynakça makalenin sonundadır (The bibliography is at the end of the article).

Peace Corps and Their Activities in the Turkish National Education System

Year 2018, Volume: 17 Issue: 34, 311 - 336, 25.12.2018

Abstract

The aim of this study is to show the place of Peace Corps in the Turkish education system. The Peace Corps are made up of American citizens sent by the United States to different countries of the world for specific purposes. Peace Corps, who are active in different fields also focused on education in Turkey like in other countries. In Turkey, Peace Corps who were responsible for this field, worked at the official schools of the Ministry of National Education and mostly served as English teachers. Despite the fact that most of them were university graduates, Peace Corps who did not have initial teacher training and worked in different regions of Turkey generally had difficulty in teaching. However, there were very successful ones in teaching among Peace Corps. Peace Corps had important observations about their students, institutions they worked at and places they lived in. Likewise, there were the observations of the students and school administrations about Peace Corps. This helps us to understand the position of Peace Corps within the Turkish National Education System.

References

  • Kaynakça makalenin sonundadır (The bibliography is at the end of the article).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Mehmet Gündüz 0000-0002-4642-4189

Publication Date December 25, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 17 Issue: 34

Cite

APA Gündüz, M. (2018). Türk Milli Eğitim Sisteminde Barış Gönüllüleri ve Faaliyetleri. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları, 17(34), 311-336.
AMA Gündüz M. Türk Milli Eğitim Sisteminde Barış Gönüllüleri ve Faaliyetleri. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları. December 2018;17(34):311-336.
Chicago Gündüz, Mehmet. “Türk Milli Eğitim Sisteminde Barış Gönüllüleri Ve Faaliyetleri”. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları 17, no. 34 (December 2018): 311-36.
EndNote Gündüz M (December 1, 2018) Türk Milli Eğitim Sisteminde Barış Gönüllüleri ve Faaliyetleri. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları 17 34 311–336.
IEEE M. Gündüz, “Türk Milli Eğitim Sisteminde Barış Gönüllüleri ve Faaliyetleri”, Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları, vol. 17, no. 34, pp. 311–336, 2018.
ISNAD Gündüz, Mehmet. “Türk Milli Eğitim Sisteminde Barış Gönüllüleri Ve Faaliyetleri”. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları 17/34 (December 2018), 311-336.
JAMA Gündüz M. Türk Milli Eğitim Sisteminde Barış Gönüllüleri ve Faaliyetleri. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları. 2018;17:311–336.
MLA Gündüz, Mehmet. “Türk Milli Eğitim Sisteminde Barış Gönüllüleri Ve Faaliyetleri”. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları, vol. 17, no. 34, 2018, pp. 311-36.
Vancouver Gündüz M. Türk Milli Eğitim Sisteminde Barış Gönüllüleri ve Faaliyetleri. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları. 2018;17(34):311-36.