Türkiye’de modern eğitimin yerleşmesinde önemli bir yer sahibi olan Halil Fikret Kanat Türk eğitim tarihi açısından değerli şahsiyetlerinden biridir. Yazılarında eğitim psikolojisi, öğretim yöntemleri ve müfredat programları, eğitim sosyolojisi, eğitim tarihi, halk eğitimi, eğitim felsefesi, yeni okul, demokrasi eğitimi, okul meclisleri projesi, yapılandırmacı eğitim gibi eğitime ilişkin hemen her konu hakkında fikirlerini kaleme almıştır. 1928 Harf İnkılabı sonrası kaleme aldığı süreli yayınlara ilişkin yazdıkları biraraya getirilmişse de yazarın eski harfli makalelerinin pek çoğu tarihin tozlu rafları arasında kalmıştır. Bu yazıda amaçlanan Halil Fikret Kanat’ın Muallimler Mecmuasında yayınlanan “Mekteplerimizin Yeni Teşkilatı Hakkında I ve II” başlıklı makalelerini günümüz alfabesi ile yayınlamak, yazarın kısa özgeçmişini anlatmak ve dönemin okul teşkilatına ilişkin Halil Fikret Kanat’ın görüşlerinin kısa bir analizini yapmaktır.
Halil Fikret Kanat, who has an important role in the establishment of modern education in Turkey is one of the valuable personalities in the history of Turkish education. He wrote his ideas on almost every subject related to education such as educational psychology, teaching methods and curricula, educational sociology, history of education, public education, educational philosophy, new school, democracy education, school councils’ project, constructivist education. Although his writings on the periodicals penned after the 1928 Alphabet Revolution were brought together, many of his articles in Ottoman Turkish were kept in the dusty shelves of history. The purpose of this study is to publish the articles entitled “Mekteplerimizin Yeni Teşkilatı Hakkında I ve II (About the New Organization of Our Schools I and II)” in today’s alphabet, describe the short biography of the author and make a short analysis of the opinions of Halil Fikret Kanat about the school organization of the period.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Translations |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 34 |