Araştırma kapsamında öncelikle kültür kavramı incelenecek, sonrasında tüketici ve tüketim kültürü üzerinde durularak karşılaştırmalı kültür analizlerinden bahsedilecektir. Son kısımda da uluslararası bir firmaya ait olan “Snickers” marka çikolata reklamının orijinalinden farklı bir kültüre (makale kapsamında Türk kültürüne) uyarlanırken (adapte edilirken, yerelleştirilirken) hangi faktörler üzerinde durulduğu reklamların “göstergebilimsel analizleri” ile tespit edilmeye çalışılacaktır.
Within the scope of the research, firstly the concept of culture will be examined, then the consumer and consumption culture will be emphasized and comparative cultural analyzes will be mentioned. In the last part, while adapting (localizing) the "Snickers" brand chocolate advertisement, which belongs to an international company, to a different culture (to Turkish culture within the scope of the article) than the original, it will be tried to determine which factors are emphasized with "semiotic analysis".
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 1, 2022 |
Publication Date | June 10, 2022 |
Submission Date | March 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |
Before uploading your article to the system, make sure to use the templates and spelling rules. The referee process will not be started for the works that do not comply with the spelling rules.