Dijital pazarlama iletişimi kapsamında örneklem e-ticaret sitesinde satın alma süreçlerine
infl uencer pazarlama iletişimi ile AISAS modelinin entegre olduğu gözlemlenmektedir.
Nitekim çalışma bulgularına göre; örneklem e-ticaret sitesinin potansiyel müşterilerini
satın alma davranışına “videolar” başlığı altında infl uencer içerik üretimi ile yönlendirdiği görülmüştür. Bu sürecin AISAS modeli ile tutarlı ve yeni bir yaklaşım olduğu ortaya
koyulmuştur. Bu model geleneksel AIDA modelinden farklı olarak; “Search/Ara” ve “Share/
Paylaş” aşamalarını içermektedir. Böylelikle kullanıcıyı satışa yönlendiren infl uencerların
müşterinin aradığı bilgi/içerik yaratımında aktif rol aldıkları ve sonraki potansiyel
müşteri için yarattıkları video içeriklerinin paylaşılmasıyla döngüyü yeniden başlattıkları
gözlemlenmiştir. Böylelikle infl uencer kullanımı ile yalnızca kanaat önderliği değil, aynı
zamanda ağızdan ağıza pazarlamanın da (e-womm) kullanıldığı görülmüştür. E-ticaret
sitesinde AISAS modelinin tüm aşamalarının infl uencerlar ile sağlanmasının yeni
pazarlama iletişimi uygulamalarından biri olduğu görülmektedir. Nitekim sosyal medya
kullanımının yüksek olduğu hedef pazarlar için; müşterinin sitede zaman geçirmesini
sağlamak, potansiyel müşteri toplamak (lead) ve infl uencerların takipçilerini siteye çekmek
için etkili bir pazarlama iletişimi süreci tasarlandığı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 5 |