Bu çalışmada Türk dizilerinin Makedonya’daki üniversite öğrencileri tarafından nasıl alımlandığı sorusuna yanıt aranmaktadır. Bu kapsamda Türk dizileri kültürün küresel karşı-akışı
çerçevesinde değerlendirilmiştir. Küreselleşmenin etkisiyle kültürel ürünlerin ulusötesi
dolaşımı kolaylaşmış ve tek yönlü akışlar yerini çoklu akışlara bırakmıştır. Bu bağlamda bazı
çevre ülkeler ön plana çıkmış, kültürel ürünlerin küresel alandaki akışında söz sahibi olmuştur. Türkiye bu ülkelerden biri olarak, dizi ihracatında önemli bir konuma gelmiştir. Türk dizileri dünyanın çeşitli bölgelerine ihraç edilse de Ortadoğu ve Balkanlar öne çıkan bölgelerdir. Aynı zamanda dizilerin ihraç edildikleri ülkelerde izleyiciler tarafından nasıl alımlandıkları
araştırılması gereken bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışma kapsamında Makedonya’nın başkenti ve en gelişmiş şehri olan Üsküp’te alan araştırması gerçekleştirilmiştir.
Üsküp’te bulunan dört ayrı üniversitede, öğrenciler ile derinlemesine görüşme ve odak
grup çalışmaları yapılmıştır. Yapılan görüşmelerden elde dilen veriler göstermiştir ki,
kültürel yakınlık, dizilerde sunulan modern yaşam imgeleri, prodüksiyon kalitesi izleyicilerin Türk dizilerine yönelmesinde belirleyici olmaktadır. Makedonya’daki izleyicilerin, Türk
dizilerini yerli yapım beklentisi içerisinde ve belirli bir eleştirel mesafede izledikleri yapılan
alan araştırması sonucunda ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2022 |
Submission Date | November 11, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 1 Issue: 4 |