Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜLTÜRÜN KÜRESEL KARŞI-AKIŞI BAĞLAMINDA TÜRK DİZİLERİNİN MAKEDONYA’DAKİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALIMLANMASI

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 4, 45 - 63, 31.01.2022

Öz

Bu çalışmada Türk dizilerinin Makedonya’daki üniversite öğrencileri tarafından nasıl alımlandığı sorusuna yanıt aranmaktadır. Bu kapsamda Türk dizileri kültürün küresel karşı-akışı
çerçevesinde değerlendirilmiştir. Küreselleşmenin etkisiyle kültürel ürünlerin ulusötesi
dolaşımı kolaylaşmış ve tek yönlü akışlar yerini çoklu akışlara bırakmıştır. Bu bağlamda bazı
çevre ülkeler ön plana çıkmış, kültürel ürünlerin küresel alandaki akışında söz sahibi olmuştur. Türkiye bu ülkelerden biri olarak, dizi ihracatında önemli bir konuma gelmiştir. Türk dizileri dünyanın çeşitli bölgelerine ihraç edilse de Ortadoğu ve Balkanlar öne çıkan bölgelerdir. Aynı zamanda dizilerin ihraç edildikleri ülkelerde izleyiciler tarafından nasıl alımlandıkları
araştırılması gereken bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışma kapsamında Makedonya’nın başkenti ve en gelişmiş şehri olan Üsküp’te alan araştırması gerçekleştirilmiştir.
Üsküp’te bulunan dört ayrı üniversitede, öğrenciler ile derinlemesine görüşme ve odak
grup çalışmaları yapılmıştır. Yapılan görüşmelerden elde dilen veriler göstermiştir ki,
kültürel yakınlık, dizilerde sunulan modern yaşam imgeleri, prodüksiyon kalitesi izleyicilerin Türk dizilerine yönelmesinde belirleyici olmaktadır. Makedonya’daki izleyicilerin, Türk
dizilerini yerli yapım beklentisi içerisinde ve belirli bir eleştirel mesafede izledikleri yapılan
alan araştırması sonucunda ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Melike Sejfula Bu kişi benim 0000-0003-3312-5697

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2022
Gönderilme Tarihi 11 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sejfula, M. (2022). KÜLTÜRÜN KÜRESEL KARŞI-AKIŞI BAĞLAMINDA TÜRK DİZİLERİNİN MAKEDONYA’DAKİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALIMLANMASI. Yeni Yüzyıl’da İletişim Çalışmaları, 1(4), 45-63.