Conference Paper
BibTex RIS Cite

Installation of Central IP Telephone Exchange on Corporate Local Network

Year 2021, , 51 - 55, 30.04.2021
https://doi.org/10.47769/izufbed.864960

Abstract

Many govermental institutions and private sector companies having a large number of users today, provide communication between thier employees over IP telephone exchanges. While IP telephone exhanges offer mid and long term advantages in terms of maintenance and communication costs, they ensure flexible tenancy for users through individualization options. In this study, the installation and configuration process of an IP telephone exchange over the local area network of a state-owned university is presented and the experience regarding required technological infrastructure, hardware and software is shared.The study is implemented on a scenario in which SIP protocol, VoIP technology and open source software application are utilized. As a result of the study, 800 to 1200 users without any additional software cost get the opportunity to talk to each other with audio and video.

References

  • Leif Madsen, Jared Smith ve Jim Van Meggelen. (2007). Asterisk: the future of telephony. "O'Reilly Media, Inc."

Kurumsal Yerel Ağ Üzerinde Merkezi IP Telefon Santrali Kurulumu

Year 2021, , 51 - 55, 30.04.2021
https://doi.org/10.47769/izufbed.864960

Abstract

Özet. Günümüzde çalışan sayısı yüksek olan birçok devlet kurumu ve özel sektör kuruluşu, çalışanları arasındaki iletişimi IP telefon santralleri üzerinden yürütmektedir. IP telefon santralleri, kurum ve kuruluşlara maliyet açısından orta ve uzun vadede avantajlar sunarken, bireyselleştirme seçenekleri ile kullanıcılar için esnek kullanım imkanları sağlamaktadır. Bu çalışmada, bir kamu üniversitesinin mevcut yerel kampüs internet ağ altyapısı üzerinde, IP telefon santralinin kurulum ve konfigürasyonu süreci ele alınmakta, gerekli teknolojik altyapı, donanım ve yazılımlara ilişkin bu süreçteki tasarım ve uygulama deneyimi paylaşılmaktadır. Çalışma, SIP protokolü, VoIP teknolojisi ve açık kaynak kodlu yazılımların kullanıldığı bir senaryo üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda, 800 ila 1200 kullanıcı ek bir yazılım maliyeti olmaksızın birbirleriyle sesli ve görüntülü olarak görüşme imkanına sahip olmuştur.

References

  • Leif Madsen, Jared Smith ve Jim Van Meggelen. (2007). Asterisk: the future of telephony. "O'Reilly Media, Inc."
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Emre Karakuş 0000-0002-5580-2399

Tuğrul Taşcı 0000-0003-3820-6453

Publication Date April 30, 2021
Submission Date January 20, 2021
Acceptance Date March 6, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Karakuş, E., & Taşcı, T. (2021). Kurumsal Yerel Ağ Üzerinde Merkezi IP Telefon Santrali Kurulumu. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(1), 51-55. https://doi.org/10.47769/izufbed.864960

20503

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.