Bu araştırma, öğretmen ve yöneticilerin Rehberlik ve Araştırma Merkezi’ne dair algılarını, metaforlar aracılığı ile belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı ikinci yarıyılında, İstanbul Bağcılar ilçesinde ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinden 9 devlet okulunda görev yapan 90 öğretmen ve 30 yöneticiden oluşmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma modeli olarak olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ise yarı yapılandırılmış bir metafor formu kullanılmış, veriler içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda 120 öğretmen ve idareci ‘Rehberlik ve Araştırma Merkezi’ algısına ait toplam 111 metafor üretmiştir. Öğretmenlerin tarafından üretilen ilk beş metaforu sırasıyla; “Yönlendiren/Yol Gösteren”, “Koruyucu”, “İşi Doğru Yapma”, “Birleştirici/Bütünleştirici” ve “Kontrol” metaforlarıdır. Yöneticiler tarafından üretilen ilk beş metafor sırasıyla; “Yönlendiren/Yol Gösteren”, “İşi Doğru Yapma”, “Koruyucu”, “Birleştirici/Bütünleştirici” ve “Kontrol” metaforlarıdır. Öğretmen ve yöneticilerin ürettikleri olumlu metaforların sayısının çoğunlukta olduğu görülmektedir. Öğretmen ve yöneticilerin Rehberlik ve Araştırma Merkezine yönelik çok sayıda farklı algılarının olması ise öğretmen ve yöneticilerin Rehberlik ve Araştırma Merkezine yönelik farklı bakış açılarının olduğunu düşündürmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | April 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |