Araştırmanın amacı öğretmenlerin informal iletişim
düzeylerinin örgütsel sinizm ile ilişkisi var olup olmadığını belirlemek ve
öğretmenlerin informal iletişim ve örgütsel sinizm düzeylerini bazı demografik
özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmanın
çalışma grubu; 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ili, Bağcılar
ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokul ve ortaokullarında görev yapan
405 sınıf ve branş öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada nicel araştırma
yöntemi olan, bir grubun belirli özelliklerini belirlemek için verilerin toplanmasını
amaçlayan genel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak
“Kişisel Bilgi Formu”, “İnformal İletişim Ölçeği” ve “Örgütsel Sinizm Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre İnformal İletişim
ile yaş değişkeni arasında anlamlı bir
fark bulunurken diğer değişkenler (cinsiyet, medeni durum ) arasında anlamlı
bir fark bulunmamaktadır. Örgütsel Sinizm Ölçeği Puanları ile cinsiyet, yaş ve
medeni durum değişkenleri arasında
anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Pearson korelasyon analizi sonuncunda ise
İnformal İletişim ile Örgütsel Sinizm arasında toplam puan kapsamında negatif
yönde anlamlı olmayan ilişki, alt boyutlar kapsamında da çeşitli düzeylerde
anlamlı ilişki tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | October 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |