Araştırmamın amacı ergenlerin sahip oldukları değerler, genel erteleme
ve akademik erteleme arasındaki yordayıcı ilişkileri ortaya koymak ve bu ilişkiden
hareketle oluşturulan modeli test etmektir. Araştırma, genel tarama modelinin bir
alt türü olan ilişkisel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; ergenlerin sahip oldukları
değerler ile genel erteleme düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkileri incelendiğinde,
negatif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ergenlerin, sahip oldukları
değerler ile akademik erteleme düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkileri
incelendiğinde, negatif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 10-11 |