Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL ÇALIŞMA VE YÖNETİM ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2017, Volume: 5 Issue: 10-11, 205 - 218, 30.12.2017

Abstract

Sosyal Çalışma birçok bilim dalı ile yakın ilişki içerisinde olan bir
disiplin ve meslektir. Bir disiplin olmasının yanı sıra uygulamaya dönük bir
meslek olması nedeniyle sosyal çalışma hem kuramsal hem de pratik yaklaşımları
içermektedir. Bu yaklaşımlar içerisinde yönetim bilimi özellikle sosyal hizmet
kurumlarında etkin ve verimli çözümler üretme ve geliştirme noktasında ön plana
çıkmaktadır. Bu kapsamda çalışmanın amacı sosyal çalışma ile yönetim biliminin
ilişkisini genel hatları ile ortaya koymak, sosyal hizmet kurumlarında etkili bir
yönetimin çerçevesini çizmek ve sosyal çalışmada değişimin önemini
vurgulamaktır.

References

  • Akgemci, T. (2013). Stratejik yönetim. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Akyüz, B. (2015). Sosyal hizmet kurumlarında toplam kalite yönetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 21-36.
  • Altan, Ö. Z. (2003 ). Sosyal politika. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yayın No: 1477.
  • Bayraktaroğlu, S. ve Adıgüzel, O. (2015). Sosyal Hizmetlerde Yönetim Ve Organizasyonun Önemi Üzerine. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 1-18.
  • Berzy, B. (1984, Mart). Social work administration: dynamic management and human relationship [Review of the book]. Social Service Review, 58(1), 168-169.
  • Boone, L.E. ve Kurtz, D.L. (2013). Çağdaş işletme. (14.Basım). (Çev. Ed. Azmi Yalçın). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Burke, P. ve Parker, B. (2007). Disadvantage and stigma: a theoretical framework for associated conditions. London: Jessica Kingsley Publishers.
  • Cılga, İ., Ercem, E., Buğra, Y. ve Adıgüzel, İ.B. (2016). Sosyal çalışma ve sosyal politika yazıları. Ankara: Bellek Yayınları.
  • Denney, D. (1998). Social policy and social work. New York: Oxford University Press.
  • Eren, E. (2003). Yönetim ve organizasyon (çağdaş ve küresel yaklaşımlar) (6.Baskı). İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Ersöz, H. Y. (2003). Doğuşundan günümüze sosyal politika anlayışı ve sosyal politika kurumlarının değişen rolü. İktisat Fakültesi Mecmuası, 53(2), 122-130.
  • Ertürk, M. (2009). İşletmelerde yönetim ve organizasyon. (4.Baskı). İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Ferguson, A. E. (1975). Social work an introduction. USA: J. B. Lippincott Company.
  • Gartland, R. (1943). Administration as a social work function. The Compass, 24(3), 17-21.
  • Giderler, C. (2015). Sosyal hizmet işletmelerinde personel güçlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 58-88.
  • Heffernan, K. (2006). Social work, new public management and the language of ‘service user’. British Journal of Social Work, 36(1), 139-147.
  • Judith Burton, J. ve Broek, D. (2009). Accountable and countable: ınformation management systems and the bureaucratization of social work. The British Journal of Social Work, 39(7), 1326-1342.
  • Kidneigh, J. C. (1950). Social work administration: an area of social work practice? Social Work Journal, 31(2), 57-61.
  • Koçel, T. (2013). İşletme yöneticiliği (13.Baskı). İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Lawler, J. ve Hearn, J. (1997). The Managers of social work: the experiences and identification of third tier social services managers and the implications for future practice. The British Journal of Social Work, 27(2), 191-218.
  • Lerbinger, O. (2012). The crisis manager. Routledge.
  • Mäntysaari, M. (2005). Realism as a foundation for social work knowledge. Qualitative Social Work, 4(1), 87-98.
  • NASW. (1999). Code of ethics of the National Association of Social Worker. Washington, DC: NASW Press.
  • Saylı, H., Mengenci, C. ve Bürcü, R. (2015). Yönetim Düşüncesinin Evrimi Ve Sosyal Hizmet Yaklaşımı. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 37-57.
  • Shanks, E., Lundström, T. ve Wiklund, S. (2015). Middle managers in social work: professional identity and management in a marketised welfare state. British Journal Of Social Work, 45(6), 1871-1887.
  • Şahin, F. (2000). Sosyal hizmet uzmanlarının sosyal refah politikası süreçlerine katılımı. Ankara: Aydınlar Matbaası.
  • Şeker, A. (2012). Sosyal hizmete giriş. Tomanbay, İ (Ed). T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Topal, Z. Ve Atay, E. (2015). Örgüt Kuramları İle Sosyal Hizmet İşletmelerini Anlamak. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 9- 20.
  • Turan, N. (2014). Sosyal Hizmet Ve Mülakat. Prof. Dr. Gönül ERKAN’a armağan. Ankara: Sosyal Hizmet Araştırma, Uygulama ve Geliştirme Derneği.
  • Ülgen, H. ve Mirze, S.K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim (5.Baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Zastrow, C. (2014). Sosyal hizmete giriş. (D. Baran Çiftçi, Çev. Ed.). Ankara: Nika Yayınevi.
Year 2017, Volume: 5 Issue: 10-11, 205 - 218, 30.12.2017

Abstract

References

  • Akgemci, T. (2013). Stratejik yönetim. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Akyüz, B. (2015). Sosyal hizmet kurumlarında toplam kalite yönetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 21-36.
  • Altan, Ö. Z. (2003 ). Sosyal politika. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yayın No: 1477.
  • Bayraktaroğlu, S. ve Adıgüzel, O. (2015). Sosyal Hizmetlerde Yönetim Ve Organizasyonun Önemi Üzerine. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 1-18.
  • Berzy, B. (1984, Mart). Social work administration: dynamic management and human relationship [Review of the book]. Social Service Review, 58(1), 168-169.
  • Boone, L.E. ve Kurtz, D.L. (2013). Çağdaş işletme. (14.Basım). (Çev. Ed. Azmi Yalçın). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Burke, P. ve Parker, B. (2007). Disadvantage and stigma: a theoretical framework for associated conditions. London: Jessica Kingsley Publishers.
  • Cılga, İ., Ercem, E., Buğra, Y. ve Adıgüzel, İ.B. (2016). Sosyal çalışma ve sosyal politika yazıları. Ankara: Bellek Yayınları.
  • Denney, D. (1998). Social policy and social work. New York: Oxford University Press.
  • Eren, E. (2003). Yönetim ve organizasyon (çağdaş ve küresel yaklaşımlar) (6.Baskı). İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Ersöz, H. Y. (2003). Doğuşundan günümüze sosyal politika anlayışı ve sosyal politika kurumlarının değişen rolü. İktisat Fakültesi Mecmuası, 53(2), 122-130.
  • Ertürk, M. (2009). İşletmelerde yönetim ve organizasyon. (4.Baskı). İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Ferguson, A. E. (1975). Social work an introduction. USA: J. B. Lippincott Company.
  • Gartland, R. (1943). Administration as a social work function. The Compass, 24(3), 17-21.
  • Giderler, C. (2015). Sosyal hizmet işletmelerinde personel güçlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 58-88.
  • Heffernan, K. (2006). Social work, new public management and the language of ‘service user’. British Journal of Social Work, 36(1), 139-147.
  • Judith Burton, J. ve Broek, D. (2009). Accountable and countable: ınformation management systems and the bureaucratization of social work. The British Journal of Social Work, 39(7), 1326-1342.
  • Kidneigh, J. C. (1950). Social work administration: an area of social work practice? Social Work Journal, 31(2), 57-61.
  • Koçel, T. (2013). İşletme yöneticiliği (13.Baskı). İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Lawler, J. ve Hearn, J. (1997). The Managers of social work: the experiences and identification of third tier social services managers and the implications for future practice. The British Journal of Social Work, 27(2), 191-218.
  • Lerbinger, O. (2012). The crisis manager. Routledge.
  • Mäntysaari, M. (2005). Realism as a foundation for social work knowledge. Qualitative Social Work, 4(1), 87-98.
  • NASW. (1999). Code of ethics of the National Association of Social Worker. Washington, DC: NASW Press.
  • Saylı, H., Mengenci, C. ve Bürcü, R. (2015). Yönetim Düşüncesinin Evrimi Ve Sosyal Hizmet Yaklaşımı. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 37-57.
  • Shanks, E., Lundström, T. ve Wiklund, S. (2015). Middle managers in social work: professional identity and management in a marketised welfare state. British Journal Of Social Work, 45(6), 1871-1887.
  • Şahin, F. (2000). Sosyal hizmet uzmanlarının sosyal refah politikası süreçlerine katılımı. Ankara: Aydınlar Matbaası.
  • Şeker, A. (2012). Sosyal hizmete giriş. Tomanbay, İ (Ed). T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Topal, Z. Ve Atay, E. (2015). Örgüt Kuramları İle Sosyal Hizmet İşletmelerini Anlamak. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 9- 20.
  • Turan, N. (2014). Sosyal Hizmet Ve Mülakat. Prof. Dr. Gönül ERKAN’a armağan. Ankara: Sosyal Hizmet Araştırma, Uygulama ve Geliştirme Derneği.
  • Ülgen, H. ve Mirze, S.K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim (5.Baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Zastrow, C. (2014). Sosyal hizmete giriş. (D. Baran Çiftçi, Çev. Ed.). Ankara: Nika Yayınevi.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Mehmet Birinci This is me

Fatih Altun

Kaan Sevim This is me

Publication Date December 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 10-11

Cite

APA Birinci, M., Altun, F., & Sevim, K. (2017). SOSYAL ÇALIŞMA VE YÖNETİM ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10-11), 205-218.
AMA Birinci M, Altun F, Sevim K. SOSYAL ÇALIŞMA VE YÖNETİM ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. İZÜ ÇEKMECE. December 2017;5(10-11):205-218.
Chicago Birinci, Mehmet, Fatih Altun, and Kaan Sevim. “SOSYAL ÇALIŞMA VE YÖNETİM ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5, no. 10-11 (December 2017): 205-18.
EndNote Birinci M, Altun F, Sevim K (December 1, 2017) SOSYAL ÇALIŞMA VE YÖNETİM ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5 10-11 205–218.
IEEE M. Birinci, F. Altun, and K. Sevim, “SOSYAL ÇALIŞMA VE YÖNETİM ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, İZÜ ÇEKMECE, vol. 5, no. 10-11, pp. 205–218, 2017.
ISNAD Birinci, Mehmet et al. “SOSYAL ÇALIŞMA VE YÖNETİM ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5/10-11 (December 2017), 205-218.
JAMA Birinci M, Altun F, Sevim K. SOSYAL ÇALIŞMA VE YÖNETİM ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. İZÜ ÇEKMECE. 2017;5:205–218.
MLA Birinci, Mehmet et al. “SOSYAL ÇALIŞMA VE YÖNETİM ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 5, no. 10-11, 2017, pp. 205-18.
Vancouver Birinci M, Altun F, Sevim K. SOSYAL ÇALIŞMA VE YÖNETİM ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. İZÜ ÇEKMECE. 2017;5(10-11):205-18.