SOSYAL ÇALIŞMA VE YÖNETİM ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Yıl 2017,
Cilt: 5 Sayı: 10-11, 205 - 218, 30.12.2017
Mehmet Birinci
Fatih Altun
,
Kaan Sevim
Öz
Sosyal Çalışma birçok bilim dalı ile yakın ilişki içerisinde olan bir
disiplin ve meslektir. Bir disiplin olmasının yanı sıra uygulamaya dönük bir
meslek olması nedeniyle sosyal çalışma hem kuramsal hem de pratik yaklaşımları
içermektedir. Bu yaklaşımlar içerisinde yönetim bilimi özellikle sosyal hizmet
kurumlarında etkin ve verimli çözümler üretme ve geliştirme noktasında ön plana
çıkmaktadır. Bu kapsamda çalışmanın amacı sosyal çalışma ile yönetim biliminin
ilişkisini genel hatları ile ortaya koymak, sosyal hizmet kurumlarında etkili bir
yönetimin çerçevesini çizmek ve sosyal çalışmada değişimin önemini
vurgulamaktır.
Kaynakça
- Akgemci, T. (2013). Stratejik yönetim. Ankara: Gazi Kitapevi.
- Akyüz, B. (2015). Sosyal hizmet kurumlarında toplam kalite yönetimi.
Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 21-36.
- Altan, Ö. Z. (2003 ). Sosyal politika. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları,
Yayın No: 1477.
- Bayraktaroğlu, S. ve Adıgüzel, O. (2015). Sosyal Hizmetlerde Yönetim Ve
Organizasyonun Önemi Üzerine. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. Sosyal
Hizmet Özel Sayısı, 1-18.
- Berzy, B. (1984, Mart). Social work administration: dynamic management and
human relationship [Review of the book]. Social Service Review, 58(1), 168-169.
- Boone, L.E. ve Kurtz, D.L. (2013). Çağdaş işletme. (14.Basım). (Çev. Ed.
Azmi Yalçın). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Burke, P. ve Parker, B. (2007). Disadvantage and stigma: a theoretical
framework for associated conditions. London: Jessica Kingsley Publishers.
- Cılga, İ., Ercem, E., Buğra, Y. ve Adıgüzel, İ.B. (2016). Sosyal çalışma ve
sosyal politika yazıları. Ankara: Bellek Yayınları.
- Denney, D. (1998). Social policy and social work. New York: Oxford
University Press.
- Eren, E. (2003). Yönetim ve organizasyon (çağdaş ve küresel yaklaşımlar)
(6.Baskı). İstanbul: Beta Yayınevi.
- Ersöz, H. Y. (2003). Doğuşundan günümüze sosyal politika anlayışı ve sosyal
politika kurumlarının değişen rolü. İktisat Fakültesi Mecmuası, 53(2), 122-130.
- Ertürk, M. (2009). İşletmelerde yönetim ve organizasyon. (4.Baskı). İstanbul:
Beta Yayınevi.
- Ferguson, A. E. (1975). Social work an introduction. USA: J. B. Lippincott
Company.
- Gartland, R. (1943). Administration as a social work function. The Compass,
24(3), 17-21.
- Giderler, C. (2015). Sosyal hizmet işletmelerinde personel güçlendirme.
Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 58-88.
- Heffernan, K. (2006). Social work, new public management and the language
of ‘service user’. British Journal of Social Work, 36(1), 139-147.
- Judith Burton, J. ve Broek, D. (2009). Accountable and countable:
ınformation management systems and the bureaucratization of social work. The British
Journal of Social Work, 39(7), 1326-1342.
- Kidneigh, J. C. (1950). Social work administration: an area of social work
practice? Social Work Journal, 31(2), 57-61.
- Koçel, T. (2013). İşletme yöneticiliği (13.Baskı). İstanbul: Beta Yayınevi.
- Lawler, J. ve Hearn, J. (1997). The Managers of social work: the experiences
and identification of third tier social services managers and the implications for future
practice. The British Journal of Social Work, 27(2), 191-218.
- Lerbinger, O. (2012). The crisis manager. Routledge.
- Mäntysaari, M. (2005). Realism as a foundation for social work knowledge.
Qualitative Social Work, 4(1), 87-98.
- NASW. (1999). Code of ethics of the National Association of Social Worker.
Washington, DC: NASW Press.
- Saylı, H., Mengenci, C. ve Bürcü, R. (2015). Yönetim Düşüncesinin Evrimi Ve
Sosyal Hizmet Yaklaşımı. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. Sosyal Hizmet
Özel Sayısı, 37-57.
- Shanks, E., Lundström, T. ve Wiklund, S. (2015). Middle managers in social
work: professional identity and management in a marketised welfare state. British Journal
Of Social Work, 45(6), 1871-1887.
- Şahin, F. (2000). Sosyal hizmet uzmanlarının sosyal refah politikası
süreçlerine katılımı. Ankara: Aydınlar Matbaası.
- Şeker, A. (2012). Sosyal hizmete giriş. Tomanbay, İ (Ed). T.C. Anadolu
Üniversitesi Yayını.
- Topal, Z. Ve Atay, E. (2015). Örgüt Kuramları İle Sosyal Hizmet İşletmelerini
Anlamak. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. Sosyal Hizmet Özel Sayısı, 9-
20.
- Turan, N. (2014). Sosyal Hizmet Ve Mülakat. Prof. Dr. Gönül ERKAN’a
armağan. Ankara: Sosyal Hizmet Araştırma, Uygulama ve Geliştirme Derneği.
- Ülgen, H. ve Mirze, S.K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim (5.Baskı).
İstanbul: Beta Yayınları.
- Zastrow, C. (2014). Sosyal hizmete giriş. (D. Baran Çiftçi, Çev. Ed.). Ankara:
Nika Yayınevi.