Bu
makalede Nisan 2011 yılından itibaren göç etmeye başlayan Suriyeli
sığınmacıların, dini eğitim ve dini eğitim kurumlarının hayatları üzerindeki
etkisi ve göç sonrası farklı bir toplum içerisinde nasıl bir dini eğitim yolunu
benimsedikleri araştırılmıştır. Türkiye’deki dini eğitimle Suriye’deki dini
eğitimin arasındaki farklılıklar göz önünde bulundurularak zorunlu göç deneyimi
sonrası dini eğitimin nasıl cereyan ettiği değerlendirilmiştir. İslam dinine
mensup olan iki toplumun dini eğitim noktasında, göç sonrası Kilis’te bulunan
sığınmacılar özelinde değişim gösterip göstermediği veya aynı kurumlar
çerçevesinde devam edip etmediği araştırılmıştır. Dinin toplumlara göre farklı
pratik, sosyolojik, teorik boyutlarının ve tezahürlerinin olması, dini sosyalleşme
içerisinde genel anlamda eğitimin özel anlamda dini eğitimin rolü ve kültürel
kodlarının ele alınması bakımından makale önem arz etmektedir. Çalışmada nitel
yöntem tercih edilmiş ve derinlemesine mülakat tekniği kullanılmıştır. Diğer yandan araştırma, kartopu
örneklem yöntemiyle oluşturulmuş ve Kilis ilinde ikamet eden Suriyeli
sığınmacıların zorunlu göç süreci sonrası ‘dini sosyalleşme süreci içerisinde
dini eğitimi’ inceleyen bir olgubilim çalışması olarak gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın verileri Kilis ilinde ikamet eden sığınmacılardan ve
sığınmacıların mikro-sosyolojik deneyimleri göz önünde bulundurularak anlayıcı
ve sembolik etkileşimci yaklaşımlar çerçevesinde oluşturulmuştur. Çalışmada
dini eğitimin dini sosyalleşme sürecinde önemli bir faktör olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |
· JAD accepts the Open Access Journal Policy for expanding and flourishing of knowledge.
· Adress: Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversity, Faculty of Islamic Sciences, Esenboga Campus, Cubuk/Ankara