Book Review
BibTex RIS Cite

Talim’ül Müteallim, Yazar: İmam Burhaneddin Ez-Zernuci (İstanbul: Şifa Yayınevi, 2008)

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 266 - 274, 15.06.2021

Abstract

İslâm dünyasında ilim öğrenmek ve öğretmek amacıyla pek çok eser yazılmıştır. Bu çalışmaya konu olan Ta’lîmü’l-müte’allim adlı eser, Burhaneddin Ez-Zernûcî tarafından kaleme alınmıştır. Klasik İslam eğitimcilerinden olan Zernuci, din eğitimi alanında pek çok konuda günümüze ışık tutmuştur. Bu çalışmada, Zernûcî’nin öz geçmişinden kısaca bahsedilerek, yazmış olduğu kitap tanıtılmıştır. Zernuci, eserini daha çok talebeye yönelik kaleme almıştır. Bu sebeple onun eğitim anlayışı, konuyla alakalı eseri, öğrenci ve öğreticilere yaklaşımı incelenmiş, görüşleri eğitim-öğretim çerçevesinde değerlendirilmiştir. Zernuci, eğitimde ağırlıklı olarak tevhid ve fıkha önem verir, öğrencilere hatalarını anlatmayı ve kolay öğrenmenin yollarını açıklar. Bu açıdan eserini öğrencilere ithafen yazmıştır, diyebiliriz. Bununla birlikte eserin muhteva ve üslûp olarak gördüğü ilgi üzerinde durulmuştur. Kitap on üç bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler kısaca tanıtılmıştır. Ayrıca eserin anlatımının zengin, canlı ve özet bir nitelikte oluşu ve kolaylıkla anlaşılabilecek bir yöne sahip olduğu vurgulanmıştır. Eserin birçok baskı, tercüme ve şerhleri bulunmaktadır. Buna bağlı olarak eserin öğrencilere öğretilip gelecek kuşaklara aktarılmasının yararlı olacağı sonucuna varılmıştır.



References

  • Aydın, Mehmet Zeki. “Ailede Ahlak Eğitimi”, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (2003 Aralık): 125-158.
  • Bakkal, Ali. “İbn. Sahnun”, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi c.20. Ankara: TDV Yayınları, 1999.
  • Bayraktar, Mehmet Faruk “Zernuci”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c.44. Ankara: TDV Yayınları, 2013.Dağ, Mehmet ve Öymen, Hıfzırrahman Raşit. İslam Eğitim Tarihi. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yay.1974.
  • Buhari, Muhammed b. İsmail b. İbrahim b. el-Muğire (ö. 256/870), el-Câmiu’s- Sahih, Daru İhyâi’t-Turâsi’l-Arabî, Beyrut tsz.
  • Gözütok, Şakir. İslam Medeniyetinde Eğitim Felsefesi. İstanbul: Ensar Yayınları, 2019
  • Sehavi, Ebu’l-Hayr Muhammed b. Abdurrahman. Mekasıdü'l Hasene Fi Beyâni Kesîrin Mine’l Ehâdîsi’l-Müştehira Ale’l-Elsine, Beyrut, 1405, 943.
  • Tetik, Hayati. “Burhaneddin Zernuci”, Klasik İslam Eğitimcileri, ed: Mustafa Köylü, Ahmet Koç. İstanbul: Rağbet Yayınları, 2016.
  • Tosun, Cemal. “Bir Hanefi Âlimi Burhaneddin Zernucî’nin Eğitim Görüşleri”, IV. Uluslararası Şeyh Şa’bân-ı Velî Sempozyumu -Hanefîlik-Mâturîdîlik. c. 1, 05-07 Mayıs 2017.
  • Zernucî, İmam Burhaneddin. Ta'limü'l Müteallim terc.: Mustafa Köseoğlu. İstanbul: Kitap Kalbi Yayıncılık, 2007.
  • Zernuci, İmam Burhaneddin. Talîmü’l-müteallim fî tarîki’t-teallüm, Yusuf b. Abdullah, müstensih. Süleymaniye Kütüphanesi Antalya Tekelioğlu 609.

Talim'ül Müeallim, Author: Imam Burhaneddin Zernüci (İstanbul: Şifa Publications, 2008)

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 266 - 274, 15.06.2021

Abstract

Many works have been written in the Islamic world in order to learn and teach knowledge. Ta'lîmü'l-müte'allim, which is the subject of this work, was written by Burhaneddin Ez-Zernûcî. Zernuci, one of the classical Islamic educators, has shed light on many issues in the field of religious education. In this study, Zernûcî's résumé was briefly mentioned and the book he wrote was introduced. Zernuci wrote his work mostly for the student. For this reason, his understanding of education, his work on the subject, his approach to students and teachers were examined and his opinions were evaluated within the framework of education. Zernuci mainly cares about redemption and fiqha in education, explaining to students about their mistakes and ways to learn easily. In this respect, we can say that he wrote his work in tribute to the students. However, the interest that the work considers content and style has been emphasized. The book consists of thirteen chapters. These sections are briefly introduced. In addition, it is emphasized that the narration of the work is rich, vivid and abstract and has an easily understood direction. The work has many editions, translations and works. Accordingly, it was concluded that it would be useful to teach the work to the students and pass it on to future generations.

References

  • Aydın, Mehmet Zeki. “Ailede Ahlak Eğitimi”, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (2003 Aralık): 125-158.
  • Bakkal, Ali. “İbn. Sahnun”, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi c.20. Ankara: TDV Yayınları, 1999.
  • Bayraktar, Mehmet Faruk “Zernuci”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c.44. Ankara: TDV Yayınları, 2013.Dağ, Mehmet ve Öymen, Hıfzırrahman Raşit. İslam Eğitim Tarihi. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yay.1974.
  • Buhari, Muhammed b. İsmail b. İbrahim b. el-Muğire (ö. 256/870), el-Câmiu’s- Sahih, Daru İhyâi’t-Turâsi’l-Arabî, Beyrut tsz.
  • Gözütok, Şakir. İslam Medeniyetinde Eğitim Felsefesi. İstanbul: Ensar Yayınları, 2019
  • Sehavi, Ebu’l-Hayr Muhammed b. Abdurrahman. Mekasıdü'l Hasene Fi Beyâni Kesîrin Mine’l Ehâdîsi’l-Müştehira Ale’l-Elsine, Beyrut, 1405, 943.
  • Tetik, Hayati. “Burhaneddin Zernuci”, Klasik İslam Eğitimcileri, ed: Mustafa Köylü, Ahmet Koç. İstanbul: Rağbet Yayınları, 2016.
  • Tosun, Cemal. “Bir Hanefi Âlimi Burhaneddin Zernucî’nin Eğitim Görüşleri”, IV. Uluslararası Şeyh Şa’bân-ı Velî Sempozyumu -Hanefîlik-Mâturîdîlik. c. 1, 05-07 Mayıs 2017.
  • Zernucî, İmam Burhaneddin. Ta'limü'l Müteallim terc.: Mustafa Köseoğlu. İstanbul: Kitap Kalbi Yayıncılık, 2007.
  • Zernuci, İmam Burhaneddin. Talîmü’l-müteallim fî tarîki’t-teallüm, Yusuf b. Abdullah, müstensih. Süleymaniye Kütüphanesi Antalya Tekelioğlu 609.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Book Reviews
Authors

Muhammet Raşit Elmas 0000-0002-7254-5670

Publication Date June 15, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 2

Cite

ISNAD Elmas, Muhammet Raşit. “Talim’ül Müteallim, Yazar: İmam Burhaneddin Ez-Zernuci (İstanbul: Şifa Yayınevi, 2008)”. Journal of Analytic Divinity 5/2 (June 2021), 266-274.

·  JAD accepts the Open Access Journal Policy for expanding and flourishing of knowledge.

·  Adress: Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversity, Faculty of Islamic Sciences, Esenboga Campus, Cubuk/Ankara