Bu çalışmada, öğretmen adaylarının Matematik alanında alan bilgisine ilişkin öz-yeterlikleri belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, ülkemizin değişik bölgelerinde görev yapan sınıf öğretmenleri ile öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Fırat Üniversitesi’nde öğrenim gören 100 sınıf öğretmeni adayı ile Türkiye’nin değişik bölgelerinde görev yapan 42 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 142 kişiden oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının alan bilgisine ilişkin öz-yeterlikleri incelendiğinde çoğunlukla “büyük ölçüde yeterliyim” şeklinde ifade etmişlerdir. Öğretmen adaylarının kendi alanlarındaki temel kavram ve genellemeler konusunda yeterliklerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Günümüz eğitim sisteminde sınıf öğretmeni ve branş öğretmen adaylarının konu alanlarına giren tüm kavram, ilke ve genellemeleri bilmeleri ve mesleklerine daha hazır başlamaları gerekmektedir. Yapılan araştırmada elde edilen bulgularda öğretmen adaylarının yetersiz olduklarını düşündükleri alanlara uygun olarak öğretmen yetiştiren kurumların programlarını gözden geçirmeleri gerekmektedir. Öğretmen yetiştiren kurumlarda okutulan derslerin içeriği öğretmen yeterliklerine uygun olarak düzenlenmelidir. Öğretmen adaylarına hizmet öncesi eğitimleri sırasında sosyal ve kültürel faaliyetler ile konferans seminerlere katılmalarını teşvik edecek uygulamalar yapılmalıdır.
Yapılandırmacı yaklaşım matematik alan bilgisi sınıf öğretmeni
In this study, it is aimed to determine the self-efficacy concerning the field knowledge in Mathematics of the pre-service teachers. Primary school teachers working in different regions of our country and pre-service teachers form the target population of the study. 100 primary school teacher candidates and 42 primary school teachers that work in the different areas of Turkey, 142 people in total, form the sampling of the study. When the self-efficacy concerning the field knowledge of the teachers is analyzed, they mostly state as “I’m considerably qualified.” It has been determined that pre-service teachers have high competencies in basic concepts and generalizations in their fields. In today's education system, classroom teachers and branch teacher candidates need to know all the concepts, principles and generalizations in their subject areas and start their profession more ready. In regard to the findings obtained from the research conducted, the foundations that train teachers in accordance with the fields that the pre-service teachers think themselves as inadequate based on their perceptions must review their programs. The contents of the lessons that are lectured in the foundations that train teachers must be organized according to the qualifications of a teacher. During their pre-service training, the applications that promote taking part in social and cultural activities, conferences and seminars must be performed.
The approach of constructivism field knowledge in mathematics primary school teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 8 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 |
JAER Eğitim Bilimleri alanında makaleler yayımlayan uluslararası indekslerde taranan uluslararası hakemli bir dergidir.