Bu çalışmanın amacı, TÜBİTAK 4004-Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları tarafından desteklenen "Benim Aklım Matematiğe Keser" projesinin sonuçlarını sunmaktadır. Araştırma, öğrencilerin başarı düzeyi ve tutumları üzerindeki değişimi incelemeyi ve öğrenci görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada, karma desenler kullanılmıştır. İlk olarak, tek gruplu ön test-son test deneysel modeli uygulanmış, ardından öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, TÜBİTAK'ın Matematik yılı özel çağrısı altında desteklenen "Benim Aklım Matematiği Keser" 4004 projesine katılan çeşitli ilköğretim okullarından gelen 30 gönüllü 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri toplamak için başarı testi, tutum ölçeği ve yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 21 paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiş ve başarı ve tutum puanlarının dağılımı kontrol edilmiştir. Bağımlı gruplar t-testi kullanılarak başarı testi ve tutum ölçeği puanları arasında önemli farklılıklar saptanmıştır. Hem başarı testi hem de tutum ölçeği ön test ve son test so-nuçları arasında anlamlı farklar bulunmuştur. Ayrıca, öğrenci görüşleri de incelenmiş ve olumlu yönde olduğu gözlenmiştir. Çalışmanın sonuçları, "Benim Aklım Matematiğe Keser" projesi kapsamında gerçekleştirilen matematik etkinliklerinin öğren-cilerin matematik bilgisini, tutumunu ve görüşlerini olumlu bir şekilde etkilediğini göstermektedir. Elde edilen verilerin analizi yapılmış ve araştırma sonucunda projenin etkililiği saptanarak alan yazındaki araştırma sonuçları ile tartışılmıştır. Bu araş-tırmadan elde edilen bulgulara göre, öğrencilere matematik öğretim programlarına destek sağlayan projelerin artırılması ve geliştirilmesi önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | October 30, 2023 |
Publication Date | December 30, 2023 |
Submission Date | September 15, 2023 |
Acceptance Date | October 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 |
JAER is a peer-reviewed international journal that publishes articles in all fields of Educational Sciences and is scanned in international indexes.
JAER Eğitim Bilimlerinin tüm alanlarında makaleler yayınlayan uluslararası indekslerde taranan hakemli uluslararası bir dergidir.