Bu çalışma, havacılık sektöründe önemli bir sorun olan aerodinamik gürültü kaynaklarını ve bu gürültülerin azaltılmasına yönelik çözüm önerilerini detaylı bir şekilde incelemektedir. Uçaklar ve diğer hava araçları, yüksek hızlarda hareket ederken, özellikle kanat firar kenarlarında oluşan türbülanslı akışlar nedeniyle çevresel ve operasyonel sorunlara yol açan çeşitli gürültü mekanizmaları üretmektedir. Bu çalışmanın amacı, aerodinamik gürültünün kaynaklarının anlaşılması ve azaltılması için yenilikçi çözüm stratejilerini ortaya koymaktır. Araştırmada, firar kenarlarının geometrik modifikasyonu ve serrasyonların kullanımı üzerine yoğunlaşılmış ve bu yaklaşımların türbülansı bozmada ve gürültü seviyelerini düşürmede etkili olduğu gözlemlenmiştir. Serrasyonların, düşük frekanslı gürültü bileşenlerini azaltırken aerodinamik performansı koruduğu deneysel ve sayısal analizlerle desteklenmiştir. Çalışma, literatürde daha önce ele alınan teorik yaklaşımları ve analitik modelleri kapsamına alarak serrasyonlu firar kenarlarının gürültü azaltma potansiyelini değerlendirmektedir. Bu çalışma, havacılık endüstrisinde çevresel gürültü yönetimi ve aerodinamik verimlilik hedeflerine yönelik stratejik yaklaşımlar sunmaktadır. Gelecekteki araştırmalara temel oluşturan bu çalışma, sessiz ve çevre dostu hava araçlarının geliştirilmesine katkı sağlamaktadır.
This study provides a detailed examination of aerodynamic noise sources, a significant issue in the aviation industry, and presents solution proposals for noise reduction. Aircraft and other aerial vehicles generate various noise mechanisms, particularly due to turbulent flows occurring at the trailing edges of wings during high-speed operations, leading to environmental and operational challenges. The aim of this study is to understand the sources of aerodynamic noise and to propose innovative strategies for its mitigation. The research focuses on the geometric modification of trailing edges and the use of serrations, observing that these approaches effectively disrupt turbulence and reduce noise levels. Experimental and numerical analyses have demonstrated that serrations reduce low-frequency noise components while maintaining aerodynamic performance. The study evaluates the noise reduction potential of serrated trailing edges by incorporating theoretical approaches and analytical models previously discussed in the literature. This study offers strategic approaches aimed at achieving environmental noise management and aerodynamic efficiency in the aviation industry. Serving as a foundation for future research, this work contributes to the development of quieter and more environmentally friendly aerial vehicles.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Aerospace Structures |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | February 27, 2025 |
Publication Date | February 28, 2025 |
Submission Date | October 22, 2024 |
Acceptance Date | February 5, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 5 Issue: 1 |