Bu araştırma ile Türkiye’de ilk defa, okullarda öğrenim gören App Kuşağı’ndaki zorbalık olgusunu ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli, olgubilimdir ve amaçlı örnekleme stratejilerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada öncelikli veri toplama tekniği görüşmedir ve görüşmenin yanı sıra doküman incelemesi de kullanılmıştır. Verilerin analizinde sürekli karşılaştırma yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularıyla, katılımcı öğrencilerin çok yoğun ve uzun süreli biçimde psikolojik/sözel zorbalığa maruz kaldıkları ortaya konulmuştur. Ayrıca bu çalışmada seyirci öğrencilerin zorbalık davranışlarına karşı sessiz kaldıkları ve zorbalığın devam ettirilmesine destek verme biçiminde bir rol izledikleri de saptanmıştır. Bunun yanı sıra, okul yöneticilerinin, öğretmenlerin ve de ailelerin zorbalığa müdahale etmede yetersiz kaldıkları da belirlenmiştir. Son olarak, katılımcı öğrencilerin zorbalık davranışlarından akademik, ruhsal, sosyal ve duygusal yönlerden ağır ve olumsuz biçimde etkilendikleri ortaya çıkarılmıştır.
Etik Kurul Komisyon Adı: Hacettepe Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurul Başkanlığı Etik Kurul Belge Tarihi ve Sayı: 15/03/2022 tarih ve 2084935 sayılı kararı
With this research, it is aimed to reveal, for the first time in Turkey, the phenomenon of bullying among the App Generation studying in schools. The model of the research was phenomenology and the criterion sampling method, one of the purposeful sampling strategies, was used. The primary data collection technique in this research was interview, and document review was also used in addition to the interview. The constant comparison method was utilized analyze the data. The research findings revealed that the participating students were exposed to very intense and long-term psychological/verbal bullying. In addition, in this study, it was also found that bystander students remained silent against bullying behavior and played a role in continuing the bullying. Also, it has been determined that school administrators, teachers, and families were insufficient to intervene in bullying. Finally, it was revealed that the participating students were heavily and negatively affected by bullying behavior in academic, spiritual, social and emotional aspects.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | March 19, 2024 |
Publication Date | March 21, 2024 |
Submission Date | January 22, 2024 |
Acceptance Date | March 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "