The aim of this study is to examine the games developed by prospective elementary mathematics teachers using Genially, one of the Web 2.0 tools, and their views on this process. The study was conducted with 64 prospective elementary mathematics teachers studying at a state university, and a case study design was adopted from qualitative research methods. An interview form was used as a data collection tool. “Pedagogical Rubric” was used to analyze the games prepared by the candidates with Genially tool, and content analysis was used to analyze the interview data. It was determined that most of the designed games were quite sufficient in terms of themes such as problem solving, active learning, exploration and reasoning, strategy, fun/interesting, understandable, assessment, usage, level, and language. However, it was determined that most of the games were insufficient in terms of the theme of connection. The prospective elementary mathematics teachers also expressed that Genially could provide various benefits in mathematics lessons.
Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu Etik Kurul Belge Tarihi ve Sayı No: 13/10/2023 ve 429
Araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarından biri olan Genially kullanarak geliştirdikleri oyunları ve bu sürece dair görüşlerini incelemektir. Araştırma, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 64 ilköğretim matematik öğretmen adayıyla yürütülmüş olup, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanılmıştır. Adayların Genially aracıyla hazırladıkları oyunların analizi için "Pedagojik Rubrik," görüşme verilerinin analizi için içerik analizi uygulanmıştır. Tasarlanan oyunların büyük bir kısmının problem çözme, aktif öğrenme, keşfetme ve muhakeme, strateji, eğlenceli/ilgi çekici olma, anlaşılır olma, değerlendirme, kullanım, seviye ve dil gibi temalar açısından oldukça yeterli olduğu belirlenmiştir. Ancak, oyunların çoğunun bağlantı teması açısından yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Öğretmen adayları, ayrıca Genially'nin matematik derslerinde çeşitli faydalar sağlayabileceğini ifade etmişlerdir.
Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu Etik Kurul Belge Tarihi ve Sayı No: 13/10/2023 ve 429
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | February 26, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | October 28, 2024 |
Acceptance Date | February 5, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 13 Issue: 25 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dear Authors;
We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be
sensitive on this issue.
Best regards...