Amaç: Covid-19 pandemisi tüm insanların olduğu gibi özellikle sağlık profesyonellerinin bireysel ve mesleki yaşamlarını etkilemiştir. Bu nedenle bu çalışma intörn hemşirelerin COVID-19 pandemisine ilişkin algılarının niteliksel olarak belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Gereç ve Yöntem: Olgu bilimi bir çalışma olarak 1 Kasım 2020- 15 Ocak 2021 tarihleri arasında Türkiye’nin Marmara Bölgesi’nde yer alan bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümü son sınıf intörn öğrencilerinin katılımı ile gerçekleştirilen araştırmada yüz yüze derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmıştır. Görüşmelerde araştırmacılar tarafından geliştirilen dört yarı yapılandırılmış görüşme sorusu katılımcılara yöneltilmiş, yanıtlar ses kaydına alınmış ve görüşmeler araştırmacılarca içerik analizi yapılmıştır. Çözümle sonucu elde edilen kodlar ile ana tema ve alt temalar oluşturulmuştur.
Bulgular: Katılımcılardan toplanan verilerin analizi sonucunda koronovirüs (Covıd-19) salgınına ilişkin algılarına yönelik üç ana tema, yedi alt tema ve yirmi dört kod belirlenmiştir. Pandemi sürecinde intörn hemşirelerin günlük yaşamların olumsuz ve olumlu yönde etkileyen birçok unsur olduğu, pandemi süreciyle baş etmede fiziksel, psikolojik, sosyal bazı yöntemlere başvurdukları belirlenmiştir. Pandemi süresince klinik uygulama yapan bir grup intörn hemşire bu sürecin bireysel gelişimlerini, hastaya yaklaşımlarını, profesyonel tutumlarını olumlu etkilediğini ifade ederken, diğer bir grup intörn hemşire ise mesleki bağlılıklarının azaldığını, kaygılı ve değersiz hissettiklerini ve uygulamalara katılmaktan kaçındıklarını belirtmişlerdir.
Sonuç: Hemşirelik mesleğini gerçekleştirmeye en yakın grup olan intrön hemşirelerin pandemi sürecinden olumlu ve olumsuz birçok yönden etkilendiği, geleceğe ve anlık duruma ilişkin kaygıları nedeniyle mesleki algılarının değiştiği ve süreç ile baş etmede gelişimlerini destekleyen ve engelleyen farklı teknikler kullandıkları belirlenmiştir. Öğrenci hemşirelerin kaygılarını, olumsuz etkilenimlerini ve mesleğe ilişkin değişen algılarını yönetebilmeleri için eğitim kurumlarınca motivasyonu arttırıcı, danışmanlık ve psikolojik destek programlarını sağlamaları önerilmektedir.
-
-
Çalışmamıza katılan tüm öğrencilere teşekkür ederiz.
Aim: The COVID-19 pandemic has affected the individual and professional lives of all people, especially health professionals. For this reason, this study aimed to qualitatively determine the perceptions of intern nurses regarding the COVID-19 pandemic.
Materials and Method: This phenomenological study was conducted with intern students receiving education at the final year of the nursing department of a state university in the Marmara Region of Turkey between November 1, 2020, and January 15, 2021. An in-depth face-to-face interview method was used in the study. In the interviews, four semi-structured interview questions developed by the researchers were asked to the participants; the answers were audio-recorded and the interviews were analyzed by the researchers. Main themes and sub-themes were generated with the codes obtained in the analysis.
Results: As a result of the data analysis, three main themes, seven sub-themes, and twenty-four codes were determined for the perceptions of the participants regarding the Coronavirus (COVID-19) pandemic. It was determined that many factors affected intern nurses’ daily lives negatively and positively during the pandemic process and that participants resorted to some physical, psychological, and social methods to cope with the pandemic process. A group of intern nurses who performed clinical practice during the pandemic stated that this process had a positive effect on their individual development, their approach to patients, and their professional attitudes. Nevertheless, another group stated that their professional commitment decreased, that they felt worried and worthless, and that they avoided participating in the practices.
Conclusion: It was determined that intern nurses, the closest group to the nursing profession, were affected by the pandemic process in many positive and negative aspects, that their professional perceptions changed due to their concerns about the current situation and future, and that they used different techniques that supported and restrained their development in coping with the process. Educational institutions are recommended to provide motivation, counseling, and psychological support programs in order for student nurses to be able to manage their concerns, negative affections, and changing professional perceptions.
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | March 15, 2022 |
Acceptance Date | January 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |