Anadili öğretimi, özellikle ilköğretimde bütün derslerin temelini oluşturur. Çünkü anadilinde yeterli seviyeye gelmeyen öğrenci, diğer derslerde de başarısız olacaktır. Bu nedenle, ülkemizde öğrencilerimize anadilimizin temel becerilerini kazandırma sorumluluğu üstlenen Türkçe öğretmenlerine önemli görevler düşmektedir. Türkçenin dünyada konuşulan en eski ve köklü diller arasında olmasına ve geniş coğrafyada kullanılmasına rağmen, anadili öğretiminde verimsizlik, insanların Türkçeyi kullanmadaki duyarsızlıkları ve yıllardır Türkçeyi öğretme konusunda problemlerin yaşanması bizi bu çalışmaya itti. Biz bu çalışmayla, diğer çalışmalardan farklı olarak öğretmenlerin ilköğretim altı, yedi ve sekizinci sınıf Türkçe dersi öğretim uygulamaları ile ilgili görüşlerini ortaya koymak istedik.
Bu çalışmada, Türkçe öğretimi etkinlikleriyle ilgili saha araştırması yapılmıştır. Türkçe öğretimi etkinlikleri hususlarında görüşlerini almak üzere Türkçe öğretmenlerine anket uygulanmıştır. Araştırmanın verileri anket yoluyla elde edilmiştir. Bu anket sonunda elde edilen bulgular yüzde, frekans, standart sapma ve ortalama şeklinde ifade edilmiştir.
Türkçe öğretiminin amaçları, ilkeleri, etkinlikleri üzerinde durulmuştur. Türkçe öğretiminde kullanılan araç-gereçler, metot ve teknikler üzerinde durulmuştur. Ayrıca Türkçe öğretiminde başarının ölçülmesi, değerlendirilmesi ve bunlara ilaveten araştırmanın amacı, önemi, varsayımları, sınırlılıkları ve tanımları üzerinde durulmuştur.
Araştırmanın ikinci bölümünde konuyla ilgili yapılmış araştırmalara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde çalışmanın yöntemi açıklanmıştır. Dördüncü bölümde elde edilen bulgulara ve yorumlara beşinci bölümde ise elde edilen bulgu ve yorumlar ışığında sorunların çözümüyle ilgili sonuç ve önerilere yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2023 |
Submission Date | December 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |