Gündem belirleme kuramı özünde kitle iletişim araçlarının etkilerine odaklanmaktadır. Tarihsel süreç içerisinde çeşitlenen kitle iletişim araçlarıyla birlikte etki alanları da çeşitlenmiştir. İnternetin ortaya çıkması ile birlikte gündem belirleme kuramı farklı boyutlarıyla ele alınmaya başlanmıştır. Artık medya gündemi ve kamu gündeminin yanı sıra medyalar arası gündem de önemli bir hale gelmiştir. Özellikle sosyal medya ve bunun özelinde yer alan Twitter gündem belirleme çalışmalarında sıklıkla yer alan platform haline gelmiştir. Twitter’ın gündem etkisi yaratacak bir yapıya sahip olduğu söz konusu kurama yönelik ele alınan çalışmalarda sıklıkla ifade edilmektedir. Yapılan bu çalışmada siyasi aktörlerin Twitter paylaşımlarının gazetelerin gündeminde yer alıp almadığını incelemek amaçlanmıştır. Buna yönelik olarak 7 siyasi aktör ve toplumun farklı düşünce yapılarına hitap eden 3 gazete çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. 1 Kasım-1 Aralık 2022 tarihleri arasında siyasi aktörlerin Twitter paylaşımları ve gazete manşetleri değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda siyasi aktörlerin ve gazetelerin gündeminin benzer olduğu anlaşılmıştır. Aynı zamanda siyasi aktörlerin yalnızca iç politikaya yönelik Twitter paylaşımlarına gazetelerde yer verildiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Relations |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2023 |
Submission Date | January 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |