Bu araştırma, 2020–2024 yılları arasında Türkiye Ulusal Tez Merkezi’ne (TÖZ) yüklenen eğitim yönetimi alanındaki yüksek lisans ve doktora tezlerini inceleyerek, alandaki eğilimleri sistematik bir biçimde ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma incelemeleri, çalışmaların eğilimlerini anlamaya katkıda bulunarak gelecekteki çalışmalara rehberlik etmektedir. Bu amaçla ulusal tez merkezinden eğitim yönetimi, eğitim denetimi ve eğitim politikası kelimeleri elde edilen tezler incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizi tekniğinden faydalanılmıştır. 254 yüksek lisans ve doktora tezi araştırmaya dahil edilmiştir. Elde edilen bulgular, eğitim yönetimi tezlerinin büyük oranda öğretmen odaklı yürütüldüğünü; ancak dezavantajlı grupların yeterince temsil edilmediğini ortaya koymuştur. Araştırma sonucunda, lisansüstü tezlerin genelde devlet üniversitelerinde hazırlandığı, tezlerin çoğunlukla profesör unvanındaki danışmanlarla yürütüldüğü, yöntem olarak nicel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği görülmüştür. Çalışma, eğitim yönetimi alanında nitelikli ve kapsayıcı araştırmaların artırılması gerektiğine dikkat çekmektedir. Dezavantajlı grupları merkeze alan çalışmalara yönelmek, sadece akademik literatürü zenginleştirmekle kalmayacak; aynı zamanda eğitimde fırsat eşitliği ilkesine de somut katkı sunacaktır. Politika yapıcılara kadınların doktora yapmalarına konusunda desteklemeleri önerilebilir.
-
Destekleyen kurum bulunmamaktadır.
-
-
The purpose of this research is to examine the postgraduate theses written in the field of educational administration in Turkey between 2020-2024. Research reviews contribute to understanding the development and trends of studies and guide future studies. For this purpose, the national thesis center was scanned with the words education management, education supervision, education policy. In the research, document analysis technique was used. 254 master's and doctoral theses were included in the research. As a result of the research, it was seen that the most theses were written in 2022, most of the studies were master's theses, postgraduate theses were generally prepared at state universities, the theses were mostly carried out with advisors with the title of professor, and quantitative research methods were preferred as a method. It was understood that the studies were mostly conducted with teacher participants. It has been determined that master's theses are mostly written by women and doctoral theses are mostly written by men. Researchers may be advised to investigate special education levels as educational levels, take the opinions of parents, students and experts, and choose qualitative research method as a method. Policy makers may be advised to support women in obtaining doctorates.
-
-
-
-
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Other Fields of Education (Other) |
| Journal Section | Review |
| Authors | |
| Project Number | - |
| Early Pub Date | December 2, 2025 |
| Publication Date | December 2, 2025 |
| Submission Date | September 8, 2025 |
| Acceptance Date | October 18, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 1 |
Journal of Continuous Vocational Education and Training