Sports facility management, which includes many different subjects from the construction of sports
facilities to its management, offers unique features with its architectural structures and management
styles. The quality of sports facilities plays a key role in providing the best sports service to the
society. In this study, the role of demographic variables in the evaluation of service quality in sports
and recreation facilities was revealed. To achieve this aim, SERVQUAL Quality of Service scale and
questions previously used in different researches were used. The sample group of the research is 211
people who go to sports and recreational facilities in Gaziantep. Therefore, in the study, the data were
obtained from 211 people who were reached with easy sampling technique. As a result of the research,
it was seen that the confidence dimension had the highest average. However, it has been observed that
the service quality of sports and recreational facilities varies according to the variable of education and
age. On the other hand, the service quality of sports and recreational facilities did not differ according to
gender. In this study, it was observed that the perception of service quality was high. The service quality
of sports and recreational facilities was evaluated in five dimensions: trust, enthusiasm, reliability,
physical appearance and empathy. Confidence dimension was found to have the highest average. The
enthusiasm dimension has the highest average after the confidence dimension.
Spor tesislerinin inşasından yönetimine kadar birçok farklı konuyu içeriğinde barındıran spor tesis işletmeciliği, mimari yapıları ve yönetim biçimleri ile eşsiz özellikler sunmaktadır. Topluma en iyi şekilde spor hizmeti verilmesinde spor tesislerinin niteliği kilit rol oynamaktadır. Bu kapsamda gerçekleştirilen çalışmada spor ve rekreatif amaçlı tesislerde hizmet kalitesinin değerlendirilmesinde demografik değişkenlerin rolü ortaya konulmuştur. Bu amacı gerçekleştirmek için daha önce farklı araştırmalarda kullanılan SERVQUAL Hizmet Kalitesi ölçeği ve sorularından faydalanılmıştır. Araştırmanın evreni Gaziantep’de bulunan 5 spor tesisine kayıtlı 750 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise Gaziantep’de spor ve rekreatif amaçlı tesislere giden 211 kişi oluşturmaktadır. Dolayısıyla araştırmada veriler kolayda örnekleme tekniği ile ulaşılmış 211 kişiden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda güven boyutunun, en yüksek ortalamaya sahip olduğu görülmüştür. Bununla beraber spor ve rekreatif amaçlı tesislerin hizmet kalitesinin eğitim ve yaş değişkenine göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Diğer taraftan spor ve rekreatif amaçlı tesislerin hizmet kalitesinin cinsiyet değişkenine göre farklılık göstermediği görülmüştür. Geçekleştirilen bu araştırmayla spor ve rekreatif amaçlı tesislerin hizmet kalitesi ortaya konmuştur. Söz konusu araştırmada hizmet kalitesi algısının yüksek olduğu görülmüştür. Spor ve rekreatif amaçlı tesislerin hizmet kalitesi güven, heveslilik, güvenilirlik, fiziksel görünüm ve empati olmak üzere toplam beş boyutta değerlendirilmiştir. Güven boyutunun, en yüksek ortalamaya sahip olduğu görülmüştür. Heveslilik boyutu, güven boyutundan sonra en yüksek ortalamaya sahiptir.
Spor ve rekreatif amaçli tesisler Hizmet kalitesi Rekreasyon.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |