Üniversite kampüs alanları önemli bir yaşam merkezi olup akademik personel, idari personel ve öğrenciler bu merkezin önemli paydaşlarıdır. Ancak son yıllarda kampüs alanlarındaki paydaşlara özel işletmeler de (lokanta, pastane, kuaför, market vb.) sıkça dahil olur hale gelmiştir. Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerini kampüs özel işletmelerine yönelten nedenlerin ve üniversite öğrencilerinin özel işletmelerden beklentilerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda 340 üniversite öğrencisinden anket tekniği kapsamında veri toplanmıştır. Öğrencileri özel kampüs işletmelerine yönelten nedenler ve beklentileri ile demografik özellikleri arasındaki ilişki test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencileri kampüs özel işletmelerine gitme nedenleri hazsal nedenler, grup aidiyeti ve avantaj olarak belirlenmiştir. Üniversite öğrencilerinin kampüs özel işletmelerinden beklentileri ise sigara içme imkanı ve kredi kartı ile ödeme kolaylığı sağlanması yönündedir.
Campus sites of the universities are important living spaces that are shared by the academicians, civil servants and the students. Private enterprises, such as restaurants, cafes, barber shops and markets, have been an integral part of the campus life in the recent years. This study investigates the reasons behind the choices of the university students about private enterprises and their expectations. A survey was conducted over 340 university students in order to find the relationship between the demographic characteristics of the participants and the reasons and their expectations behind their choice for private enterprises. The findings suggest that the participants chose private enterprises due to hedonic factors, group attachment and advantages. Furthermore, the study found that the expectations of the participants were spaces for smoking and usage of credit card.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |