Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Özel İşletmelerini Tercih Nedenleri ve Beklentileri

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 87 - 107, 09.06.2018

Öz

Üniversite kampüs alanları önemli bir yaşam merkezi olup akademik personel, idari personel ve öğrenciler bu merkezin önemli paydaşlarıdır. Ancak son yıllarda kampüs alanlarındaki paydaşlara özel işletmeler de (lokanta, pastane, kuaför, market vb.) sıkça dahil olur hale gelmiştir. Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerini kampüs özel işletmelerine yönelten nedenlerin ve üniversite öğrencilerinin özel işletmelerden beklentilerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda 340 üniversite öğrencisinden anket tekniği kapsamında veri toplanmıştır. Öğrencileri özel kampüs işletmelerine yönelten nedenler ve beklentileri ile demografik özellikleri arasındaki ilişki test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencileri kampüs özel işletmelerine gitme nedenleri hazsal nedenler, grup aidiyeti ve avantaj olarak belirlenmiştir. Üniversite öğrencilerinin kampüs özel işletmelerinden beklentileri ise sigara içme imkanı ve kredi kartı ile ödeme kolaylığı sağlanması yönündedir.

Kaynakça

  • Bekar, A. ve Kılıç, B (2012). Üniversite Kampüsü İçerisinde Yiyecek İçecek Hizmeti Sunan İşletmelerin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi ve Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 9(3), 38-51.Chong, Y. T. & Chen, C. (2010). Customer needs as moving targets of product development: A review. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, 48(1), 395-406.Doğan, H. G., Gürler, A. Z. & Ağcadağ, D. (2014). Hedonik Tüketim Alışkanlıkları Üzerine Etkili Faktörlerin Değerlendirilmesi (Tokat İli Örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(30), 69-77.Fettahlıoğlu, H. S., Yıldız, A. & Birin, C. (2014). Hedonik Tüketim Davranışları: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi ve Adıyaman Üniversitesi Öğrencilerinin Hedonik Alışveriş Davranışlarında Demografik Faktörlerin Etkisinin Karşılaştırmalı Olarak Analizi. The Journal of Academic Social Science Studies, (27), 307-33.Hirschman, E. C. & Holbrook, M. B. (1982). Hedonic Consumption: Emerging Concepts, Methods and Propositions. Journal of Marketing, 46(3), 92-101.Hsia, T., Wub, J. & Li, E. Y. (2008). The e-commerce value matrix and use case model: A goal-driven methodology for eliciting B2C application requirements, Information & Management, 45(5), 321-330.http://www.mbaskool.com/business-concepts/marketing-and-strategy-terms/16569-hedonic-consumption.html [Online] Erişim Tarihi: 04.02.2017.Kivetz, R. & Zheng, Y. (2017). The effects of promotions on hedonic versus utilitarian purchases. Journal of Consumer Psychology 27(1), 59-68.Kotler, P. &Armstrong, G. (2011). Principles of Marketting. United States of America: Perason Prentice HallKöker, N. E. ve Maden, D. (2012) Hazcı ve Faydacı Tüketim Bağlamında Tüketicinin Ürün Temelli Yenilikçiliği Algılaması: Amprik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 4(2), 94-121. Kim, H., Lee, S. & Yuan, J. J. (2012). Assessing College Students’ Satisfaction with University Foodservice. Journal of Foodservice Business Research, (15), 39-48. Özkal, N. (2013). Sosyal Bilgilere İlişkin İçsel ve Dışsal Güdülerin Özyeterlik ve Başarı Yönelimlerine Göre Yordanması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(27), 98-117.Ryan, R. M. & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definetions and new directions. Contemporary Educational Psychology, (25), 54-67.Somaratna, S. D. & Peiris, C. N. (2011). Service Quality in University of Colombo Libraries: An Assessment. Annals of Library and Information Studies, (58), 170-183.Şengül, H. İ. & Karahan, M. (2013). Hedonik (Hazcı) Tüketim Alışkanlıkları Ve Tüketicileri Bu Tür Alışkanlıklara Motive Eden Nedenler. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(4), 13-26.Tunçbilek, M. M. ve Akkuş, A. (2017). Nepotizm (akraba kayırmacılığı) ve iş tatmini arasındaki ilişki ve Safranbolu konaklama işletmelerinde bir araştırma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Kış (3), 169-197.

Reasons and Expectations of the University Students while Choosing the Private Enterprises within the Campus

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 87 - 107, 09.06.2018

Öz

Campus sites of the universities are important living spaces that are shared by the academicians, civil servants and the students. Private enterprises, such as restaurants, cafes, barber shops and markets, have been an integral part of the campus life in the recent years. This study investigates the reasons behind the choices of the university students about private enterprises and their expectations. A survey was conducted over 340 university students in order to find the relationship between the demographic characteristics of the participants and the reasons and their expectations behind their choice for private enterprises. The findings suggest that the participants chose private enterprises due to hedonic factors, group attachment and advantages. Furthermore, the study found that the expectations of the participants were spaces for smoking and usage of credit card.

Kaynakça

  • Bekar, A. ve Kılıç, B (2012). Üniversite Kampüsü İçerisinde Yiyecek İçecek Hizmeti Sunan İşletmelerin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi ve Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 9(3), 38-51.Chong, Y. T. & Chen, C. (2010). Customer needs as moving targets of product development: A review. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, 48(1), 395-406.Doğan, H. G., Gürler, A. Z. & Ağcadağ, D. (2014). Hedonik Tüketim Alışkanlıkları Üzerine Etkili Faktörlerin Değerlendirilmesi (Tokat İli Örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(30), 69-77.Fettahlıoğlu, H. S., Yıldız, A. & Birin, C. (2014). Hedonik Tüketim Davranışları: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi ve Adıyaman Üniversitesi Öğrencilerinin Hedonik Alışveriş Davranışlarında Demografik Faktörlerin Etkisinin Karşılaştırmalı Olarak Analizi. The Journal of Academic Social Science Studies, (27), 307-33.Hirschman, E. C. & Holbrook, M. B. (1982). Hedonic Consumption: Emerging Concepts, Methods and Propositions. Journal of Marketing, 46(3), 92-101.Hsia, T., Wub, J. & Li, E. Y. (2008). The e-commerce value matrix and use case model: A goal-driven methodology for eliciting B2C application requirements, Information & Management, 45(5), 321-330.http://www.mbaskool.com/business-concepts/marketing-and-strategy-terms/16569-hedonic-consumption.html [Online] Erişim Tarihi: 04.02.2017.Kivetz, R. & Zheng, Y. (2017). The effects of promotions on hedonic versus utilitarian purchases. Journal of Consumer Psychology 27(1), 59-68.Kotler, P. &Armstrong, G. (2011). Principles of Marketting. United States of America: Perason Prentice HallKöker, N. E. ve Maden, D. (2012) Hazcı ve Faydacı Tüketim Bağlamında Tüketicinin Ürün Temelli Yenilikçiliği Algılaması: Amprik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 4(2), 94-121. Kim, H., Lee, S. & Yuan, J. J. (2012). Assessing College Students’ Satisfaction with University Foodservice. Journal of Foodservice Business Research, (15), 39-48. Özkal, N. (2013). Sosyal Bilgilere İlişkin İçsel ve Dışsal Güdülerin Özyeterlik ve Başarı Yönelimlerine Göre Yordanması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(27), 98-117.Ryan, R. M. & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definetions and new directions. Contemporary Educational Psychology, (25), 54-67.Somaratna, S. D. & Peiris, C. N. (2011). Service Quality in University of Colombo Libraries: An Assessment. Annals of Library and Information Studies, (58), 170-183.Şengül, H. İ. & Karahan, M. (2013). Hedonik (Hazcı) Tüketim Alışkanlıkları Ve Tüketicileri Bu Tür Alışkanlıklara Motive Eden Nedenler. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(4), 13-26.Tunçbilek, M. M. ve Akkuş, A. (2017). Nepotizm (akraba kayırmacılığı) ve iş tatmini arasındaki ilişki ve Safranbolu konaklama işletmelerinde bir araştırma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Kış (3), 169-197.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Gürbüz

Nurettin Ayaz Bu kişi benim

Mete Albayrak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gürbüz, A., Ayaz, N., & Albayrak, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Özel İşletmelerini Tercih Nedenleri ve Beklentileri. Ekonomi İşletme Ve Yönetim Dergisi, 2(1), 87-107.