Günümüzde ulusal ve uluslararası ekonomik alanda finansal bilgiye sahip olmak bir ihtiyaçtan öte zorunluluk haline gelmiştir. Bu zorunluluktan hareketle çalışmada; Karabük Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunda muhasebe dersi alan öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, tarama modellerinden biri olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. %95 güven aralığına göre 392 kişilik olan evrenden toplam 262 öğrenciye anket uygulanmıştır. Çalışmada öğrencilerin finansal okuryazarlık başarı puanları genel olarak olumlu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin demografik özellikleri açısından finansal okuryazarlık düzeyleri arasında farklılıklar olduğu belirlenmiştir.
Finansal Okuryazarlık Finansal Bilgi Düzeyi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Muhasebe Ekonomi
Nowadays, having financial knowledge in the national and international economic arena has become an obligation rather than a need. Based on this necessity, in the study; It was aimed to determine the financial literacy levels of students taking accounting courses at Karabük University Vocational School of Health Services. In the research, descriptive scanning model, one of the scanning models, was used. Convenience sampling method was preferred in collecting research data. According to the 95% confidence interval, a survey was administered to a total of 262 students from a population of 392 people. In the study, students' financial literacy success scores were generally found to be positive. Additionally, it was determined that there were differences between students' financial literacy levels in terms of their demographic characteristics.
Economy Accounting Financial Knowledge Level Financial Literacy Vocational School of Health Services.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 30, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | March 6, 2024 |
Acceptance Date | June 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 1 |