The purpose of this study was to investigate miscoceptions when L’hospital rule was executed in analysis I course of faculty of engineering. Two questions which involve İ-İ uncertainty were selected for this study. Therefore, students’ perceptions related to uncertainty conception could be determined. The qualitative study was used in nature. Data were analyzed with content analysis such that sorting, coding and classifying were alternated. Moreover, qualitative results were obtained by means of descriptive statistics. Hereby, misconceptions were categorized by four types.
Çalısmanın amacı matematik analiz dersinde mühendislik ögrencilerinin L’hospital kuralını kullanırken sergiledikleri kavram yanılgılarını belirlemektir. Çalısma için sonsuz eksi sonsuz belirsizligini içeren sorular seçilmistir. Böylece ögrencilerin belirsizlik kavramı ile alakalı algılarının da açıgaçıkarılması amaçlanmıstır. Çalısma nitel arastırma yaklasımı ile gerçeklestirilmistir. Veriler içerik analizi (ayıklama, kodlama, sınıflama) kullanılarak sınıflandırılmıs ve betimsel istatistik ile sayısal sonuçlar elde edilmistir. Ögrencilerin kavram yanılgıları için dört kategoride toplanmıstır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 3 |