BibTex RIS Cite

PROJECT BASED PROGRAMME MODEL PRACTICE- "CULTURAL CODE: PARADOX” ART PROJECT

Year 2015, Volume: 3 Issue: 4, 64 - 78, 01.12.2015

Abstract

In this study, License Program, Painting Main Art Workshop lesson practice; Cultural Code: from the concept of paradox, live painting performance and group art project based on project based programme model in art education are examined. As the first application of Art Project, by creating a project idea and modeling or planning at the best way workshop studies were started. All the planning and pre-processing steps, main activities and preliminary informations on concept based group project were presented by project manager teaching staff to all students that will take part in the project. The first stage sketch drawing of project design was done with basic art materials in art studio. Cultural code:paradox , art project was performed under İzmir Dokuz Eylül University, Art Education Department, Painting Main Art Studio Course, in one semester with 3rd grade level nine studio students, in 2013-14 academic year, Spring Semester. Project processing steps has been photographed by participant observation regularly and participant students opinions regarding the final product and project process have been taken in writing. This research is the research within the action research. Implementation proved that students could create interdisciplinary artistic work in practice with fundamental knowledge related with the project and good planning and operation in concept based live performance group project in art education based on project programme model. The art work that was created as a result of the project (product) is permanently exhibited in the Faculty of Education Campus.

References

  • Bilir, A. (2014) Plastik Sanatlar Eğitiminde Çevresel Sanat Uygulamaları. Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi.Sayı:6,Haziran.
  • Balcı, A. (2011) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem Teknik ve İlkeler.Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Barutçugil, İ. (2008) Proje Yönetimi. Kariyer Yayıncılık İletişim, Eğitim Hizmetleri LTD,ŞTİ.
  • Büyüköztürk, Ş.,Çakmak, E.,Akgün,Ö.,Karadeniz,Ş.,Demirel,F. (2014) Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Ankara:Pegem Yayınları.
  • Çoruhlu, Y.( 2000 ) Türk Mitolojisinin Ana Hatları.İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Groys, B. ( 2014 ) Sanatın Gücü İstanbul:Hayalperest Yayınevi.
  • Kırışoğlu, O. (2009) Sanat Kültür Yaratıcılık. Ankara:Pegem Yayınları.
  • Ünal,Ç. (2014)Sosyal Proje Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayını.
  • Sözen ve Tanyeli (1992)Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.

PROJE MERKEZLİ PROGRAM MODELİ UYGULAMASI- “ KÜLTÜREL KOD: PARADOKS” SANAT PROJESİ

Year 2015, Volume: 3 Issue: 4, 64 - 78, 01.12.2015

Abstract

Bu araştırmada, Sanat Eğitiminde Proje Merkezli Program Modeline dayalı, Lisans Programı, Resim Anasanat Atölye dersi uygulaması; Kültürel Kod: Paradoks kavramı çıkışlı, canlı resim performansı ve grup sanat projesi incelenmektedir. Sanat Projesi’nde uygulamada ilk olarak, proje fikri oluşturularak ve bu fikri en iyi biçimde modelleyerek ya da planlayarak atölye çalışmalarına başlanmıştır. Projede yeralacak tüm öğrencilere, proje yürütücüsü öğretim elemanı tarafından, önceden tüm planlama ve işlem basamakları, temel faaliyetler ve de kavram çıkışlı grup uygulamalarına ilişkin ön bilgiler sunulmuştur. Atölyede, temel resim malzemeleri ile proje tasarımı, ilk aşama taslak çizimleri yaptırılmıştır. Kültürel Kod: Paradoks başlıklı, Sanat Projesi, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, Resim Anasanat Atölye dersi kapsamında, bir dönem içerisinde, 3. sınıf düzeyinde atölyede öğrenim gören, dokuz öğrenci ile birlikte, 2013-14 Öğretim Yılı, Bahar Dönemi’nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, katılımcı gözlemle proje işlem basamakları düzenli olarak fotoğraflanarak kaydedilmiş ve katılımcı öğrencilerin proje sürecine, sonuç ürününe ilişkin görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Araştırma nitel , action (eylem) araştırması kapsamında bir araştırmadır. Uygulama, öğrencilerin proje merkezli program modeline dayalı sanat eğitiminde, proje ile ilgili verilen temel bilgilerle ve iyi bir planlama ve işlem ile kavram çıkışlı, canlı performansa dayalı grup sanat projesinde, disiplinlerarası sanatsal bir işi, pratikte de oluşturabileceklerini ortaya koymuştur. Proje sonucunda oluşturulan eser (ürün) sürekli olarak, Eğitim Fakültesi Kampüsü içerisinde sergilenmektedir.

References

  • Bilir, A. (2014) Plastik Sanatlar Eğitiminde Çevresel Sanat Uygulamaları. Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi.Sayı:6,Haziran.
  • Balcı, A. (2011) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem Teknik ve İlkeler.Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Barutçugil, İ. (2008) Proje Yönetimi. Kariyer Yayıncılık İletişim, Eğitim Hizmetleri LTD,ŞTİ.
  • Büyüköztürk, Ş.,Çakmak, E.,Akgün,Ö.,Karadeniz,Ş.,Demirel,F. (2014) Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Ankara:Pegem Yayınları.
  • Çoruhlu, Y.( 2000 ) Türk Mitolojisinin Ana Hatları.İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Groys, B. ( 2014 ) Sanatın Gücü İstanbul:Hayalperest Yayınevi.
  • Kırışoğlu, O. (2009) Sanat Kültür Yaratıcılık. Ankara:Pegem Yayınları.
  • Ünal,Ç. (2014)Sosyal Proje Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayını.
  • Sözen ve Tanyeli (1992)Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

C. Arzu Aytekin This is me

Publication Date December 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 4

Cite

APA Aytekin, C. A. (2015). PROJE MERKEZLİ PROGRAM MODELİ UYGULAMASI- “ KÜLTÜREL KOD: PARADOKS” SANAT PROJESİ. Journal of Educational Science, 3(4), 64-78.
AMA Aytekin CA. PROJE MERKEZLİ PROGRAM MODELİ UYGULAMASI- “ KÜLTÜREL KOD: PARADOKS” SANAT PROJESİ. Journal of Educational Science. December 2015;3(4):64-78.
Chicago Aytekin, C. Arzu. “PROJE MERKEZLİ PROGRAM MODELİ UYGULAMASI- ‘ KÜLTÜREL KOD: PARADOKS’ SANAT PROJESİ”. Journal of Educational Science 3, no. 4 (December 2015): 64-78.
EndNote Aytekin CA (December 1, 2015) PROJE MERKEZLİ PROGRAM MODELİ UYGULAMASI- “ KÜLTÜREL KOD: PARADOKS” SANAT PROJESİ. Journal of Educational Science 3 4 64–78.
IEEE C. A. Aytekin, “PROJE MERKEZLİ PROGRAM MODELİ UYGULAMASI- ‘ KÜLTÜREL KOD: PARADOKS’ SANAT PROJESİ”, Journal of Educational Science, vol. 3, no. 4, pp. 64–78, 2015.
ISNAD Aytekin, C. Arzu. “PROJE MERKEZLİ PROGRAM MODELİ UYGULAMASI- ‘ KÜLTÜREL KOD: PARADOKS’ SANAT PROJESİ”. Journal of Educational Science 3/4 (December 2015), 64-78.
JAMA Aytekin CA. PROJE MERKEZLİ PROGRAM MODELİ UYGULAMASI- “ KÜLTÜREL KOD: PARADOKS” SANAT PROJESİ. Journal of Educational Science. 2015;3:64–78.
MLA Aytekin, C. Arzu. “PROJE MERKEZLİ PROGRAM MODELİ UYGULAMASI- ‘ KÜLTÜREL KOD: PARADOKS’ SANAT PROJESİ”. Journal of Educational Science, vol. 3, no. 4, 2015, pp. 64-78.
Vancouver Aytekin CA. PROJE MERKEZLİ PROGRAM MODELİ UYGULAMASI- “ KÜLTÜREL KOD: PARADOKS” SANAT PROJESİ. Journal of Educational Science. 2015;3(4):64-78.