The purpose of the study is to determine the problems international students studying in Turkey face in the learning environments and the problem solving skills preferred to solve these problems. The study is a qualitative research in the case study design. 10 international preparatory year students studying at Dumlupınar University, School of Foreign Languages in 2013-2014 academic year spring term participated in the study. Data were collected through a semi-structured interview and analysed using descriptive analysis. The problems international students in Turkey face in the learning environments can be categorised into four main themes as language problems, academic adjustment problems, social and psychological problems and problems related with belongingness to the university and the students were found to have language problems most. As a result of the study, it was seen that international students use various strategies to solve the problems faced in the learning environments. The results of the study indicate that international students’ awareness about the problems they experience in the host country, Turkey, is high. Furthermore, when solving the problems they use the skills of ‘understanding the problem, planning for the solution and evaluating the solution’ while they use the problem-solving skills in the application level poorly.
Keywords: international students, problems, learning environment, problem-solving skills
Bu çalışmanın amacı Türkiye’de okuyan uluslararası öğrencilerin öğrenme ortamlarında karşılaştıkları sorunlar ve kullandıkları sorun çözme becerilerinin belirlenmesidir. Bu bağlamda uluslararası öğrencilerin öğrenme ortamlarında karşılaştıkları sorunlar, bu sorunlarla başa çıkabilmek için kullandıkları stratejiler, sorunları çözmede karşılaştıkları engeller ve farklı bir ülkede öğrenim görmeyi düşünen öğrencilere, sorunlarla başa çıkma konusundaki önerileri belirlenmeye çalışılmıştır. Türkiye’de okuyan uluslararası öğrencilerin öğrenme ortamlarında karşılaştıkları sorunları ve bu sorunları çözmede tercih ettikleri sorun çözme becerilerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma, nitel verilere dayalı betimsel bir çalışmadır ve durum çalışması desenindedir. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Çalışma 2013-2014 yılında Dumlupınar Üniversitesi İngilizce hazırlık sınıflarında öğrenim görmekte olan 10 uluslararası öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın inandırıcılığını artırmak amacıyla veriler iki farklı araştırmacı tarafından analiz edilmiş, yapılan kodlamalar ve oluşturulan temalar karşılaştırılmış, tartışmalı kod ve temalar hakkında uzlaşmaya varılmaya çalışılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda araştırmanın güvenirliği 0.94 olarak hesaplanmıştır. Çalışma sonucunda, Türkiye’de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin öğrenme ortamlarında dil konusunda sorunlar, akademik uyum sorunları, sosyal ve psikolojik sorunlar ve üniversiteye aidiyet sorunları yaşadıkları ve bu sorunlar arasında en fazla dil konusunda sorunlar yaşadıkları görülmüştür. Öğrencilerin öğrenme ortamlarında yaşadıkları sorunlara ilişkin farkındalıklarının yüksek olduğu, öğrencilerin sorun çözmede sorunu anlama, çözüm için plan yapma ve çözümü değerlendirme becerilerine sahipken, uygulama aşamasında yetersiz oldukları görülmüştür. Çalışmanın bulguları ışığında, Türkiye’de okuyan uluslararası öğrencilerin öğrenme ortamlarında karşılaştıkları sorunların üstesinden gelebilmeleri için üniversiteler ve ev sahibi kişiler tarafından çeşitli adımlar atılması gerektiği açıktır. Bu bağlamda, öncelikle uluslararası öğrencilerin kişisel ve mesleki hedefleri ve gereksinimleri belirlenmeli ve gereksinim duydukları alanlarla ilgili yeterli destek sağlanmalıdır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 9 |
If necessary, you can send an e-mail to jef.editor@gmail.com to contact the editor-in-chief.