The purpose of this study is investigating the attitudes toward Teaching Principles and Methods course of pedagogical formation students at Inonu University. For this purpose, data was collected via “Attitude Scale for Teaching Principles and Methods Course” (MEB, 2012) from 368 students that are voluntary for applying to this research, in the 2014-2015 spring semester. At the last week of the semester, before the final examinations the attitude scale was applied to the students. The scale is composed of 21 statements that are from affective domain. The survey method was used in this paper. To set light to the attitude level of students, the single survey design was used. On the other side between-subjects survey method also preferred to investigate the variables that change students’ attitude levels. Independent samples t-test, Kruskal-Wallis H test, Man-Whitney U were used to determine differences; and Spearman rank-order correlation coefficient was calculated to determine associations. According to the results gender, previous faculty, ALES score preference and grade level change the attitude toward IPM course. But marital status doesn’t change it. This result was concluded in the light of the background of literature. In the light of that conclusion, this study is seen to be in conflict with some previous studies respect for attitude levels of students, gender, previous faculty, ALES score preferences, and attitude-success correlation.
Keywords: pedagogical formation, instructional principles and methods course, attitude
Bu çalışmanın amacı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde sürdürülen pedagojik formasyon eğitimi öğrencilerinin Öğretim İlke ve Yöntemleri dersine yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Öğretim İlke ve Yöntemleri dersi, içeriği gereği önemli olmakla birlikte diğer fakülte öğrencileri tarafından içselleştirilmesinin zor olması ve genellikle başarının düşük olması nedeniyle tercih edilmiş olup, süreçte öğrencilerin tutumunun önemli olduğu varsayılarak incelenmesi gerektiği düşünülmüştür. 2014-2015 Bahar döneminde, çalışmaya katılmaya gönüllü olan 368 öğrenciye, derse yönelik tutumlarını belirlemek adına MEB (2012: 246)’de yer alan Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Beşli likert tipte cevaplanan ölçek tek boyutlu olarak kullanılmıştır. Ölçekten alınan puanlar, Öğretim İlke ve Yöntemleri dersine yönelik tutum düzeyi olarak kabul edilmiştir. Ölçek maddelerine verilen yanıtların cinsiyet, medeni durum, ALES puanı tercihi, sınıf düzeyi ve fakülte değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi için bağımsız örneklemler t-testi, MannWhitney U, Kruskal-Wallis H testleri; vize ve final puanlarıyla ilişkisinin incelenmesi için ise Spearman sıralar korelasyonu katsayısı hesaplanmıştır. Ölçekten alınan puanlar, ÖİY dersine yönelik tutumun orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Elde edilen bulgular cinsiyet, fakülte ve sınıf değişkenlerine göre ÖİY dersine yönelik tutumun farklılaştığını ve tutum puanları ile ÖİY dersi vize notu arasında orta düzeyde negatif yönlü anlamlı bir korelasyon olduğunu göstermiştir. Sonuçlara dayalı olarak tartışmalar yapılmış olup, çalışmanın önceki bazı çalışmalarla tutum düzeyi, cinsiyet, ALES puanı tercihi ve tutumbaşarı ilişkisi açılarından uyumsuzluklar içerdiği ifade edilebilir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 9 |