Gelişmekte olan ülkelerin
eğitim sistemlerinde Bilişim Teknolojileri (BT) entegrasyonu gittikçe önemli
bir hale gelmektedir. Bununla birlikte, çocukların teknolojik cihazlara
doğrudan erişimlerinin onların üretim becerileri ve öğrenmeleri üzerinde olumlu
bir etkisi olduğuna yönelik bir kavram yanılgısı bulunmaktadır. Türkiye’de
1984’ten buyana çeşitli BT entegrasyonu projeleri yürütülmektedir. Bu bağlamda
eğitimde BT entegrasyonunun gerekliliği ve BT entegrasyonu planlaması ve
uygulamasında dikkat edilmesi gereken durumlar, hatalar ve çözümleri üzerine
çalışma yapılması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, Singapur ve Türkiye’nin
eğitim alanında uluslararası değerlendirme sonuçlarını sunmak ve iki ülkenin
eğitimde BT entegrasyonu geçmişini karşılaştırarak incelemektir. Iki ülkenin BT
entegrasyonu geçmişlerini karşılaştırabilmek için karşılaştırmalı tarihsel
analiz yöntemi kullanılmıştır. Singapur, Küresel BT Raporu 2015’e göre BT
endeksinde ilk sırada yer alırken Türkiye 48. sırada yer almaktadır. Eğitim
kalitesi, fen ve matematik eğitimi, okullarda internet erişimi gibi diğer
indeksler de incelenmiştir. Singapur ve Türkiye, teknolojik gelişmelere paralel
olarak BT entegrasyonu çalışmalarına benzer tarihlerde başlamışlardır.
Karşılaştırmalar sonucunda ülkeler arasında çeşitli benzerlikler ve
farklılıklar görülmüştür. Bulgular, BT entegrasyonun gerekli olduğunu fakat
öğrenme ve öğretme sürecini destekleyecek şekilde çağın gereksinimlerine uygun
olarak uygulanması halinde etkili ve yararlı olabileceğini göstermiştir.
Ayrıca, BT entegrasyon süreci planlanırken sadece teknolojik cihazların kullanım
becerisine odaklanılması yerine BT’in öğrenme ve öğretme sürecinde tüm konu
alanlarında kullanımı üzerine odaklanılmasının önemli olduğu görülmüştür. Sonuç
kısmında karşılaştırmalar ve bulgular ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 12 |
If necessary, you can send an e-mail to jef.editor@gmail.com to contact the editor-in-chief.