Teknoloji eğitimin önemli
unsurlarından biridir. Günümüzde, sadece üniversite öğrencileri değil, dil
öğretimi de teknolojinin sürekli gelişmesi ile karşı karşıya gelmektedir. Her
ne kadar bilgi teknolojileri, 21. yüzyıl öğretmenleri ve öğrencileri için etkin
bir araç olarak görülse de, pedagoji her zaman ön planda tutulmalıdır.
Kurumlar, okullar ve üniversiteler eğer varolan öğretim programı ve öğretim
stratejilerini yenilerler ise, o zaman öğrencilerin konuları anlamasındaki
gelişim ve başarı düzeylerinde artış gözlemlenebilir. İşte bu yüzden, yeni nesle
yönelik etkin bir öğretimin 21. yüzyılda İngilizceyi yabancı dil (EFL) olarak
öğrenmedeki beklentilerini karşılayabilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, Kadir
Has Üniversitesi Yabancı Diller İngilizce Hazırlık Programı’na devam etmekte
olan öğrencilerin teknoloji ile geliştirilmiş okuma derslerine yönelik görüşleri
incelenmiştir. Yapılan değerlendirmelere göre; uygun ve yeterli bilgi
teknolojileri okuma derslerinin içeriğine uygulandığında, öğrencilerin okuma
derslerine yönelik görüşlerinin olumlu yönde değiştiği gözlemlenmiştir. Doğru
ders malzemeleri ve sıralama ile sunulan bir ders içeriği ve akışı, kurumda
okutulan okuma ders kitabındaki yetersiz olan aktiviteleri daha iletişimsel ve
işbirlikci bir öğretim haline dönüştürmüştür. Ayrıca elde edilen sonuçlar;
öğrencilerin daha etkin okuyucular haline geldiğini ve gözle görülebilir
akademik başarı elde ettiklerini göstermektedir. Bu durum, öğrencilerin okumaya
ve öğrenmeye karşı olan tutumlarını da olumlu yönde etkilemiştir. Fakat,
teknolojinin gün ve gün hızla gelişmesi karşısında, kurumlar ve öğretmenler
için de güncelleme yapmak kaçınılmazdır. Bu ön çalışma ile, bilgi teknolojileri
ile geliştirilmiş derslerin önemi ve faydalarının açığa çıkmasına ışık tutması
amaçlanmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 12 |