This research is conducted to study the effect of strategic thinking training on intuitive decision making style. The statistical population consists of 87 female employees at the General Department of Tax Affairs of East Azerbaijan Province. These 87 female employees are candidates for the position of basic manager. 32 persons of these female employees are randomly selected and divided into two equal trial and control groups. This research method was applied and semi-experimental with pretest and posttest design with trial and control groups based on study method. In order to measure female employees' decision making style, Scott & Bruce Decision Making Style Questionnaire (DMSQ) was used. The trial group received the intervention based on strategic thinking training for nine sessions. The results of statistic test of covariance analysis indicate that strategic thinking training affects enhancement of intuitive decision making style.
Bu araştırma, stratejik düşünme eğitiminin sezgisel karar verme stili üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. İstatistiki popülasyon, Doğu Azerbaycan Eyaleti Vergi İşleri Genel Departmanında çalışan 87 kadın çalışandan oluşmaktadır. Kadın çalışanlar, temel yönetici pozisyonuna adaydır. Kadın çalışanlardan 32 kişi rastgele seçilmiş ve iki eşit deneme ve kontrol grubuna ayrılmıştır. Bu araştırma yöntemi, çalışma yöntemine dayalı olarak deneme ve kontrol gruplu ön test ve son test deseninde yarı deneysel olarak uygulanmıştır. Kadın çalışanların karar verme tarzlarını ölçmek için Scott ve Bruce Karar Verme Stili Anketi (DMSQ) kullanılmıştır. Deneme grubu, dokuz oturum için stratejik düşünme eğitimine dayalı müdahaleyi almıştır. Kovaryans analizinin istatistiksel testinin sonuçları, stratejik düşünme eğitiminin sezgisel karar verme stilini geliştirmeyi etkilediğini göstermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 2 |