Abstract
Finansal sosyalizasyonun bireylerin yaşantılarında etkili olduğu zaman erken yaş dönemi olan çocukluk dönemidir. Çalışmada, para ve iş üzerinden sağlanan finansal sosyalizasyonun, aritmetik bilgi düzeyinin, ebeveyn sosyalizasyonunun ve alınan eğitim unsurlarının, genç bireylerin finansal davranışları üzerinde etkileri açıklanmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda Trabzon, Ordu, Samsun ve Erzincan illerinde ticaret ve meslek liselerinde hem eğitim gören hem de çalışan 14-18 yaş arası 425 öğrenciye anket uygulanarak veriler elde edilmiştir. Toplanan veriler SPSS 20.0 programı ile analiz edilmiştir. Erken dönemde elde edilen para ve iş deneyimi, ebeveyn sosyalizasyonu ve eğitiminin öğrencilerin finansal davranışları üzerinde anlamlı ve olumlu bir etki yarattığı sonucu elde edilmiştir.