Bu çalışmada Platon’un Devlet
(Politeia) adlı eser incelenmiştir. Söz konusu kitap bir görüşme formu gibi ele
alınmış ve içerik analizi yapılmıştır. Eserde birden fazla (siyaset, eğitim,
vb) konu olmasına rağmen bu çalışmada eserin eğitim boyutu irdelenmiştir.
Doküman analizi ile incelenen kitap, okuyucuların kişisel çıkarımlarını ve
değerlendirmeleri destekleyen görüşler kitaptan bire bir alıntılarla
açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışma kapsamında eser, Genel Olarak Eğitim, Nasıl Bir Eğitim?
(İçerik, Süreç ve Müfredat), Eğitimde Eğitmenler ve Geleneğe Saygı (Daimicilik),
Eğitimde Model Olma, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Eğitimde Kritik Dönem,
Seviyeye Göre Eğitim (Yaş Özelliklerine Uygun), Eğitim ve Deneyim, Tartışma
Sanatı (Soktarik Sorgulama), Eğitim ve Disiplin, Eğitimde İsteklilik,
Kadınların Eğitimi ve Bilişsel Kavrayışın Aşamaları olmak üzere çeşitli temalar
şeklinde açıklanmıştır. Sonuç olarak eğitim konusunda günümüzde de süren bazı
tartışmaların yüzyıllar öncesinden tartışıldığı bu tartışmalara çözüm önerileri
sunulduğu görülmektedir. Bu eserin bulgularının günümüz eğitim anlayışlarına
bir ışık tuttuğu, yol gösterdiği söylenebilir.
Platon’un Eğitim Anlayışı Bireysel Farklılıklar İdealizm (Daimicilik) Kadınların Eğitimi Kritik Dönem
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |