Book Review
BibTex RIS Cite

Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 12 - 27, 29.12.2018

Abstract

Bu çalışmada Platon’un Devlet
(Politeia) adlı eser incelenmiştir. Söz konusu kitap bir görüşme formu gibi ele
alınmış ve içerik analizi yapılmıştır. Eserde birden fazla (siyaset, eğitim,
vb) konu olmasına rağmen bu çalışmada eserin eğitim boyutu irdelenmiştir.
Doküman analizi ile incelenen kitap, okuyucuların kişisel çıkarımlarını ve
değerlendirmeleri destekleyen görüşler kitaptan bire bir alıntılarla
açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışma kapsamında eser,  Genel Olarak Eğitim, Nasıl Bir Eğitim?
(İçerik, Süreç ve Müfredat), Eğitimde Eğitmenler ve Geleneğe Saygı (Daimicilik),
Eğitimde Model Olma, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Eğitimde Kritik Dönem,
Seviyeye Göre Eğitim (Yaş Özelliklerine Uygun), Eğitim ve Deneyim, Tartışma
Sanatı (Soktarik Sorgulama), Eğitim ve Disiplin, Eğitimde İsteklilik,
Kadınların Eğitimi ve Bilişsel Kavrayışın Aşamaları olmak üzere çeşitli temalar
şeklinde açıklanmıştır. Sonuç olarak eğitim konusunda günümüzde de süren bazı
tartışmaların yüzyıllar öncesinden tartışıldığı bu tartışmalara çözüm önerileri
sunulduğu görülmektedir. Bu eserin bulgularının günümüz eğitim anlayışlarına
bir ışık tuttuğu, yol gösterdiği söylenebilir.

References

  • Arslanoğlu, İ. (2012). Eğitim felsefesi. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Bartlett, S. ve Burton, D. (2014). Eğitim bilimine giriş (Çev. Ed. B. Aybek). Ankara: Anı Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi, 2012).
  • Bloom, B., S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (D, A, Özçelik, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
  • Boyacı, P,. N. (2014). Platon’da kadın sorunu üzerine bir tartışma. FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi), 18, 205-230.
  • Bruner, J. (2009). Eğitim süreci (Öztürk, T. Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Cevizci, A. (2018). Eğitim felsefesi. Ankara: Say Yayınları.
  • Demirci Gedük, N. (2007). Platon’un Eğitim Anlayışı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Demirel, Ö. (2014). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Dewey, (2014). Günümüzde eğitim (Ed. J. Ratner). Pedagojik inançlarım (s 1-10). (Ed. B. Ata ve T. Öztürk, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dewey, J. (2011). Deneyim ve eğitim. Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık.
  • Erden, M. (2011). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Erkılıç, T. A. (2013). Eğitim Felsefesi Akımları A. Boyacı (Ed.) Eğitim Felsefesi İçinde (49-69), T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2278, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1275.
  • Erkılıç, T. A. (2013). Felsefi Akımlar ve Eğitim, A. Boyacı (Ed.) Eğitim Felsefesi İçinde (19-45), T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2278, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1275.
  • Fidan, N. (2012). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Freire, P. (2017). Ezilenlerin pedagojisi (Hattatoğlu, D. ve Özbek, E. Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gutek, G., L. (2014). Eğitimde felsefi ve ideolojik yaklaşımlar (Kale, N. Çev.). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Kant, I. (2013). Eğitim üzerine: Ruhun eğitimi-Ahlaki eğitim- Pratik eğitim. Ankara: Say Yayınları.
  • Krishnamurti, J. (2008). Eğitim üzerine (Arslanlıoğlu, S. Çev.). İstanbul: Ayna Yayınevi. Kuzgun, Y., ve Deryakulu, Y. (2017). Bireysel farklılıklar ve eğitime yansımaları (Ed. Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D.) Eğitimde bireysel farklılıklar. Ankara: Nobel Yayınları. Locke, J. (2004). Eğitim Üzerine (Çev. A. Uğur). Ankara: Yeryüzü Yayınevi.
  • Nietzsche, F. (2011). Eğitimci Olarak Schopenhauer- Çağa Aykırı Düşünceler III (Çev. C. Atilla). İstanbul: Say Yayınları.
  • Ornstein, A., C. & Hunkins, F. P. (2016). Eğitim programı: Temeller, ilkeler ve sorunlar (Arı, A. Çev.). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Russell, B. (2001). Eğitim üzerine. (N. Bezel, Çev.). İstanbul: Say Yayınları.
  • Şimşek, A. (2017). Öğretim tasarımı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Üstel, F. (2014). Makbul Vatandaş’ın peşinde. İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. (2011). Eleştirel pedagoji: Paulo Freire ve Ivan Illich’ in eğitim anlayışı üzerine. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yücel, C. (2014). Eğitimle ilgili temel kavramlar. (Ed. Celep, C.) Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 12 - 27, 29.12.2018

Abstract

References

  • Arslanoğlu, İ. (2012). Eğitim felsefesi. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Bartlett, S. ve Burton, D. (2014). Eğitim bilimine giriş (Çev. Ed. B. Aybek). Ankara: Anı Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi, 2012).
  • Bloom, B., S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (D, A, Özçelik, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
  • Boyacı, P,. N. (2014). Platon’da kadın sorunu üzerine bir tartışma. FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi), 18, 205-230.
  • Bruner, J. (2009). Eğitim süreci (Öztürk, T. Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Cevizci, A. (2018). Eğitim felsefesi. Ankara: Say Yayınları.
  • Demirci Gedük, N. (2007). Platon’un Eğitim Anlayışı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Demirel, Ö. (2014). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Dewey, (2014). Günümüzde eğitim (Ed. J. Ratner). Pedagojik inançlarım (s 1-10). (Ed. B. Ata ve T. Öztürk, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dewey, J. (2011). Deneyim ve eğitim. Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık.
  • Erden, M. (2011). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Erkılıç, T. A. (2013). Eğitim Felsefesi Akımları A. Boyacı (Ed.) Eğitim Felsefesi İçinde (49-69), T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2278, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1275.
  • Erkılıç, T. A. (2013). Felsefi Akımlar ve Eğitim, A. Boyacı (Ed.) Eğitim Felsefesi İçinde (19-45), T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2278, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1275.
  • Fidan, N. (2012). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Freire, P. (2017). Ezilenlerin pedagojisi (Hattatoğlu, D. ve Özbek, E. Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gutek, G., L. (2014). Eğitimde felsefi ve ideolojik yaklaşımlar (Kale, N. Çev.). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Kant, I. (2013). Eğitim üzerine: Ruhun eğitimi-Ahlaki eğitim- Pratik eğitim. Ankara: Say Yayınları.
  • Krishnamurti, J. (2008). Eğitim üzerine (Arslanlıoğlu, S. Çev.). İstanbul: Ayna Yayınevi. Kuzgun, Y., ve Deryakulu, Y. (2017). Bireysel farklılıklar ve eğitime yansımaları (Ed. Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D.) Eğitimde bireysel farklılıklar. Ankara: Nobel Yayınları. Locke, J. (2004). Eğitim Üzerine (Çev. A. Uğur). Ankara: Yeryüzü Yayınevi.
  • Nietzsche, F. (2011). Eğitimci Olarak Schopenhauer- Çağa Aykırı Düşünceler III (Çev. C. Atilla). İstanbul: Say Yayınları.
  • Ornstein, A., C. & Hunkins, F. P. (2016). Eğitim programı: Temeller, ilkeler ve sorunlar (Arı, A. Çev.). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Russell, B. (2001). Eğitim üzerine. (N. Bezel, Çev.). İstanbul: Say Yayınları.
  • Şimşek, A. (2017). Öğretim tasarımı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Üstel, F. (2014). Makbul Vatandaş’ın peşinde. İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. (2011). Eleştirel pedagoji: Paulo Freire ve Ivan Illich’ in eğitim anlayışı üzerine. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yücel, C. (2014). Eğitimle ilgili temel kavramlar. (Ed. Celep, C.) Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Erol This is me 0000-0002-7538-952X

Mustafa Erol 0000-0002-1675-7070

Publication Date December 29, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Erol, A., & Erol, M. (2018). Platon’ un “Devlet” Eserinin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 12-27.

Flag Counter